Hent alt... MINUS de ti første...
Fra : Thomas Voller

Dato : 04-04-02 16:00

Hejsa.

Jeg er ved at lave et auto-arkivsystem til min side. På forsiden vises de ti
nyeste indlæg fra en database mine nyheder ligger i (strSQL = "SELECT TOP 10
* FROM blog Order By Id Desc").

I arkivet ville jeg jo så gerne have den til at vise alle indlægene i
databasen, minus de ti nyeste. Hvordan skal sådan en strSQL se ud? Jeg kan
jo sagtens få den til at vise alle indlæg, det er mere det med at få den til
at "fjerne" de 10 nyeste indlæg?

strSQL = "SELECT * - TOP 10 FROM blog Order By Id Desc" virker som meget
forventet ikke...
*hehehe*

Mvh hilsen osv.

Fra : Frank Thomsen

Dato : 04-04-02 16:24

jeg går ud fra at du sikkert har lavet top 10 med en yes/no felt eller noget
i den stil...
så kan man sikkert bare lave,
strSQL = "SELECT * FROM blog WHERE YesNoFelt = False"
men du kunne også lave en count der minuser 10
<%
Count = 0
Do until RS.EOF
Count = Count + 1

RS.Movenext
Loop
%>
<% count2 = count -10 %>
<% response.write count2 %>

men der er sikkert nogle andre der har nogle bedre ide'er

/Frank Thomsen

Fra : Thomas Voller

Dato : 04-04-02 18:30

> du har lavet top 10 med en yes/no felt

Yes/No felter... Ergh, jeg ved ikke lige hvad det er... Jeg er temmeligt
meget nybegynder indenfor ASP.

> <%
> Count = 0
> Do until RS.EOF
> Count = Count + 1
> RS.Movenext
> Loop
> %>
> <% count2 = count -10 %>
> <% response.write count2 %>

Jo, det er jeg så med på. Men count2 skal jo sættes ind i strSQL på en måde,
så maskinen "ved" hvor mange poster den skal tage ud fra bunden af
databasen. Hvordan gør man lige præcis det? Jeg har koden her:

<% Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("db/blog.mdb")
Conn.Open DSN

'Denne linje skal der jo så gøres et eller andet smart ved?
strSQL = "SELECT * FROM blog Order By Id Desc"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do
strDate = FormatDateTime(rs("Dag"), vbShortDate)
strTime = FormatDateTime(rs("Tid"), vbShortTime)
Response.Write "<h1>" & strDate & " - " & strTime & " - " &
rs("Overskrift") & "</h1>"
Response.Write "<p>" & rs("tekst") & "</p>"
Response.Write "<p align='right'><a href='show.asp?id=" & rs("Id") & "'
rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Så hvor skal den lille count-kode sættes ind? Og hvordan skal count2 sættes
ind i strSQL?

Mvh. osv.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-04-02 16:58

On Thu, 4 Apr 2002 17:00:28 +0200, "Thomas Voller" <voller@voller.dk>
wrote:

> [...]
>jo sagtens få den til at vise alle indlæg, det er mere det med at få den til

Prøv evt. at kigge på Jakob Andersens indlæg tidligere i dag (kl 1432)
i tråden om paging.

Ellers er *det nemmeste* nok bare at lave være med at udskrive dem -
altså indsætte en tæller i din udskrivningsloop, der ikke udskriver de
første 10. - Ikke kønt, men det virker :)

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,