Udskiftning af objektdata
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 04-04-02 15:14

Hvordan udskifter man værdien af data-attributen i object? Hvis man
f.eks. har følgende kode:

<object data='test1.php' id='objekt'></object>

...og gerne vil have det, der vises i object til at være f.eks.
test2.php, hvordan skifter man den så? Er der evt. en HTML-kode til
det?

Jeg har prøvet med document.getElementById("objekt").data = "test2.php".
Det virker desværre ikke.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-04-02 12:16

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ..og gerne vil have det, der vises i object til at være f.eks.
> test2.php, hvordan skifter man den så? Er der evt. en HTML-kode til

Prøv med:

document.getElementById('objekt').setAttribute('data','test2.php')

Den skulle være implementeret i både Mozilla og IE

--
Jakob Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-04-02 15:02

Jakob Andersen skrev:

> document.getElementById('objekt').setAttribute('data','test2.php')
>
> Den skulle være implementeret i både Mozilla og IE

Jeg kan desværre hverken få det til at virke i Mozilla, Konqueror, Opera
eller Netscape 6 (alle Linux-versioner).

--
Jonas Koch Bentzen

PHP-databaseklasse til PostgreSQL og MySQL:
http://understroem.dk/fasdab/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-04-02 15:17

> Jeg kan desværre hverken få det til at virke i Mozilla, Konqueror, Opera
> eller Netscape 6 (alle Linux-versioner).

Surt, jeg må indrømme at jeg aldrig har brugt den til andet end at sætte
højde og bredde på billeder og en applet..

<http://www.w3.org/TR/2000/REC-DOM-Level-2-Core-20001113/core.html#ID-F68F08
2>
<http://www.mozilla.org/docs/dom/domref/dom_el_ref57.html>

--
Jakob Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-04-02 15:32

Jonas Koch Bentzen skrev:

> Jeg kan desværre hverken få det til at virke i Mozilla, Konqueror,
> Opera eller Netscape 6 (alle Linux-versioner).

Det virker heller ikke i Internet Explorer 5.5, har jeg lige fundet ud
af.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-04-02 19:04

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in message
> Det virker heller ikke i Internet Explorer 5.5, har jeg lige fundet ud
> af.

Det må være specifikt for <object> elementet. For som sagt har jeg før brugt
det til width og height attributter på f.eks. billeder.

--
Jakob Andersen