Koordinatsystem - i Flash...
Fra : Lars Kjærsgaard

Dato : 04-04-02 12:34

Hej,

jeg er ved at lave et site, der dels består af en lang række animationer men
som også skal vise udviklingen af et talmateriale i et koordinatsystem, hvor
x,y punkter i systemet forbindes med f.eks. en kurve.

Findes der et "koordinatsystem-modul" med eksisterende properties/metoder et
eller andet sted?
Eller har du evt. forslag til hvordan det kan lavet i Flash 5.0?

Hvis nogen har input vil det være en stor hjælp.

På forhånd tak!

Venlig hilsen
Lars

Fra : Rasmus

Dato : 04-04-02 15:30

Lars Kjærsgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> Eller har du evt. forslag til hvordan det kan lavet i Flash 5.0?
>
> Hvis nogen har input vil det være en stor hjælp.

Der findes et hæfte "macromedia flash tips og tricks" til 48kr. hvor der er en
simpel måde at finde x,y koordinater på.... det kunne man jo kombiner via en
guided line eller noget andet....

/Rasmus

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Bo Dudek

Dato : 04-04-02 20:57

>jeg er ved at lave et site, der dels består af en lang række animationer men
>som også skal vise udviklingen af et talmateriale i et koordinatsystem, hvor
>x,y punkter i systemet forbindes med f.eks. en kurve.
spændende

>Findes der et "koordinatsystem-modul" med eksisterende properties/metoder et
>eller andet sted?
det tror jeg ikke, men man ved aldrig

>Eller har du evt. forslag til hvordan det kan lavet i Flash 5.0?
det er jo intet problem at finde x og y for fx musen, men hvad er det
præcist du vil?? skal brugen kunne indtaste værdier eller??

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Lars Kjærsgaard

Dato : 05-04-02 06:22

Hej,
det der er meningen er, at en række talværdier læses fra en fil, dernæst
indlæses de i programmet, indlæses i et array og ligger der klar til at
blive vist for brugeren af programmet - men i et koordinatsystem, hvor de
enkelte talværdi-punkter forbindes med en kurve.

Jeg håber det bliver lidt klarere nu.

Venlig hilsen
Lars

Fra : Thomas

Dato : 05-04-02 06:31

"Lars Kjærsgaard" <lk@skivehs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blive vist for brugeren af programmet - men i et koordinatsystem, hvor de
> enkelte talværdi-punkter forbindes med en kurve.

Det kan godt lade sig gøre, jeg har set at Vejr2 bruger det til deres data.
Der kan man søge på vejr data for en given periode, og vælge at få det vist
i graf eller tabel. Vælger du graf, så vises det i Flash. Man skal dog
abonnere på denne service hos Vejr2, så det er nok ikke noget du lige kan gå
ind og kigge på.

Skal der mon bruges generator til den slags?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside
....?!?

Fra : Brian Andersen

Dato : 04-04-02 23:25

> Findes der et "koordinatsystem-modul" med eksisterende properties/metoder
et
> eller andet sted?

Prøv en af dem her:

http://www.flashkit.com/cgi-bin/movies/search.cgi?query=graph