hjælp til valg af harddisk !
Fra : hha

Dato : 04-04-02 12:37

Fra edbpriser.:
Maxtor
DiamondMax Plus D740X 40GB 2MB / 8,5ms / 7200RPM / IDE133 / 3 Years 869
kr.
DiamondMax Plus D740X 40GB Fluid 2MB / 8,5ms / 7200RPM / IDE133 / 3 Years
888 kr.

hvad er forskellen på Fluid og ikke Fluid ?

---
IBM
DeskStar 60GXP 40GB 2MB / 8,5ms / 7200RPM / IDE100 / 3 Years 874 kr.
DeskStar 120GXP 40GB 2MB / 8,5ms / 7200 RPM / IDE100 / 3 Years 877 kr.

hvad er forskellen på 60GXP & 120GXP ??

---

Western Digital Caviar WD400BB 40GB 2MB / 8,9ms / 7200RPM / IDE100 / 3
Years 909 kr.

--

Jge har kigget på IBM (da jeg har en i forvejen som har virket ok!)
Maxtor har IDE133 , er det noget man kan mærke ?

nogen som kan råde eller fra råde mig ???

Fra : Cassandra

Dato : 04-04-02 12:43

Hejsa

Fluid betyder at den køre med olielejer i stedet for kugle lejer
mindsker varme og støj, så de er næsten lydløse

Mvh
"C@ss"

Fra : Klitgaard

Dato : 04-04-02 13:14

"hha" <den@virker_ikke.dk> skrev i en meddelelse

> hvad er forskellen på Fluid og ikke Fluid ?

Fluid er (så godt som) lydløs, harddisk"motoren" ligger i væske.

--
....Klitgaard

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-04-02 13:35

"hha" skrev
> Maxtor
> DiamondMax Plus D740X 40GB
> DiamondMax Plus D740X 40GB Fluid
> hvad er forskellen på Fluid og ikke Fluid ?

Kun lyden. D740X er meget stille, Fluid efter sigende helt lydløs.
Har en D740X (ej Fluid) det er en fremragende disk.
Designet af Quantum iøvrigt.

Kig også på Seagate Barracuda IV med fluid teknik,
den er også næsten lydløs.

> IBM
> DeskStar 60GXP 40GB
> DeskStar 120GXP 40GB
> hvad er forskellen på 60GXP & 120GXP ??

IBM har i en periode haft et kvalitetsproblem.
Det ry, de har oparbejdet gennem 20 år, blev ødelagt
af en enkelt rådden serie diske (GXP75 især)

> Western Digital Caviar WD400BB 40GB

WD diske har fået en god kritik rundt omkring. Kender
dem ikke selv.

> Maxtor har IDE133 , er det noget man kan mærke ?

Kun hvis du anskaffer en IDE133 controller vil det
gi' få % forøgelse af hastigheden.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 04-04-02 16:02

Således skrev Peter Schrøder <nospample@se> i dk.edb.hardware Thu, 4
Apr 2002 14:35:05 +0200:

>Kig også på Seagate Barracuda IV med fluid teknik,
>den er også næsten lydløs.

Den siger ikke en lyd. Eller rettere sagt den lyd der er, bliver
overdøvet af min blæser.

Knud
--
"Bother," said Pooh, "Eeyore, ready two photon torpedoes and lock
phasers on the Heffalump. Piglet, meet me in transporter room three.

Fra : Martin K

Dato : 05-04-02 10:20

Knud Winckelmann wrote:
> Således skrev Peter Schrøder <nospample@se> i dk.edb.hardware Thu, 4
> Apr 2002 14:35:05 +0200:

> Den siger ikke en lyd. Eller rettere sagt den lyd der er, bliver
> overdøvet af min blæser.

Det gør min også, det eneste tegn på 'liv' er en hæftig blinken på ydersiden
af kabinettet

--
Martin K

Fra : hha

Dato : 05-04-02 11:17

fra edbpriser igen:

Barracuda IV 60GB 2MB / 9,5ms / 7200RPM / IDE100 / 3 Years 1.090 kr

er den med fluid ?

og betyder 9,5ms voldsomt meget i forholf til de andres 8,5ms

?

Fra : Brian Schelde

Dato : 05-04-02 13:24

"hha" <den@virker_ikke.dk> wrote in message
> Barracuda IV 60GB 2MB / 9,5ms / 7200RPM / IDE100 / 3 Years 1.090 kr
> er den med fluid ?
Ja, eller noget lignende, lydsvag er den i hvert fald, det er alle IV
modellerne.

> og betyder 9,5ms voldsomt meget i forholf til de andres 8,5ms
Hvis du ikke skal bruge den til videoredigering er den rigeligt hurtig, og
nej det betyder ikke ret meget. Disken yder selvfølgelig lidt dårligere end
dem der har 8,5 ms, men de fleste foretrækker en disk der ikke larmer men så
til gengældyder lidt mindre, det må du selv vurdere hvad dit behov er.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 05-04-02 13:34

den@virker_ikke.dk writes:

>Barracuda IV 60GB 2MB / 9,5ms / 7200RPM / IDE100 / 3 Years 1.090 kr

Har lige installeret dens lillebror (40gb). Siger ikke en lyd. Føles
kvali-agtig...

Ben

Fra : Martin K

Dato : 05-04-02 13:47

Ben Knudsen wrote:

> Har lige installeret dens lillebror (40gb). Siger ikke en lyd. Føles
> kvali-agtig...

Den *er* 'kvali-agtig'...
--
Martin K