Qmail/Vpopmail småproblemer
Fra : Michael Andreasen

Dato : 04-04-02 11:21

Hey

Jeg har installeret Qmail og Vpopmail på en RH7.2

Jeg er direkte forbundet til nettet (ingen firewall eller andet)

Hvis jeg tester på http://freesbee.wheel.dk/mailtest.html så skriver den der
ikke er forbundet nogen mailserver. Men MX records + A records er korrekte
ser det ud til.

Der kommer også mail igennem i ny og næ :) men det virker som om det er lidt
tilfældigt, hvad der kommer og hvornår.

Jeg kan telnet til mailserveren dem svarer: 220 homemail.dyndns.dk

Men er der nogen der kan sige hvad der er galt? Burde mailtesten på wheel.dk
ikke "snakke" med min mailserver?

På forhånd mange tak :)

Mvh
Michael

Fra : Brian Ipsen

Dato : 04-04-02 12:53

On Thu, 4 Apr 2002 12:21:09 +0200, "Michael Andreasen"
<maskinen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg kan telnet til mailserveren dem svarer: 220 homemail.dyndns.dk
>
>Men er der nogen der kan sige hvad der er galt? Burde mailtesten på wheel.dk

Hvor har du linie ?? Hos TDC ?? Der er jo nogle udbydere, der blokerer
port 25 udefra - og kræver, at alt mail skal igennem deres egen server
først.

/Brian

Fra : Bo Simonsen

Dato : 04-04-02 14:20

On Thu, 04 Apr 2002 13:53:01 +0200, Brian Ipsen wrote:

> Hvor har du linie ?? Hos TDC ?? Der er jo nogle udbydere, der blokerer
> port 25 udefra - og kræver, at alt mail skal igennem deres egen server
> først.

Med andre ord noget i retning af:

paltas@kreon$ host -t mx geekworld.dk
geekworld.dk    MX   20 backup-mx.post.tele.dk
geekworld.dk    MX   10 mailgate.geekworld.dk

Hvor mailgate.geekworld.dk peger på min egen ip (den som mailserveren
står på).

Hvis du har et tdc adsl produkt (undtagent pro@ccess) skal du bruge
backup-mx.

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Michael Andreasen

Dato : 06-04-02 20:33

"Bo Simonsen" <paltas@geekworld.dk> skrev i en meddelelse
> On Thu, 04 Apr 2002 13:53:01 +0200, Brian Ipsen wrote:

Ok takker :) Det ser ud til at køre nu - excellent :)

Mvh
Michael