gtk-config
Fra : Morten

Dato : 04-04-02 09:28

Hej. Har lige hentet og installeret

atk-0.3-1.i386.rpm
glib2-1.3.7-1.i386.rpm
gtk2-1.3.7-1.i386.rpm
pango-0.18-1.i386.rpm
pkgconfig-0.8.0-3.i386.rpm

Fra

ftp://ftp.gtk.org/pub/gtk/v1.3/binary/RedHat-7.1/RPMS/i386/

Prøver at køre mozilla's configure, der fejler med:

checking for gtk-config... no
checking for GTK - version >= 1.2.0... no
*** The gtk-config script installed by GTK could not be found.
*** If GTK was installed in PREFIX, make sure PREFIX/bin is in
*** your path, or set the GTK_CONFIG environment variable to the
*** full path to gtk-config.
*** GTK+ is available from ftp://ftp.gtk.org/pub/gtk
configure: error: Test for GTK failed.

Hvor kommer gtk-config fra?

Mvh Morten

Fra : Dennis Jørgensen

Dato : 04-04-02 11:05

Morten (morten@kikobu.com) wrote:

>checking for gtk-config... no

>Hvor kommer gtk-config fra?

Gå ind på fr.rpmfind.net og søg på gtk-config, så får du et pakkenavn at
gå efter, og højst sandsynlig har de pakken til din distribution.

Mvh.

Dennis Jørgensen

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 04-04-02 11:54

postmaster@q.nospam.kampsax.k-net.dk (Dennis Jørgensen) writes:

> Gå ind på fr.rpmfind.net og søg på gtk-config, så får du et pakkenavn at
> gå efter, og højst sandsynlig har de pakken til din distribution.

Jeg tror med 99% sikkerhed han mangler gtk-devel

--
Christian Hemmingsen

Fra : Morten

Dato : 04-04-02 11:54

Christian Hemmingsen wrote:

> Jeg tror med 99% sikkerhed han mangler gtk-devel

Tak til jer begge :)

Morten

Fra : Dennis Jørgensen

Dato : 04-04-02 20:47

Christian Hemmingsen (postmaster@hemmingsen.nospam.kampsax.k-net.dk) wrote:

>Jeg tror med 99% sikkerhed han mangler gtk-devel

Samme her, rpmfind.net er bare ret uundværlig hvis man kører en rpmbaseret
dist. og det virkede ikke som om spørgeren kendte til den / viste at man
kunne søge på de filer der er i pakkerne. Derfor linket fremfor
pakkenavnet.

Mvh.

Dennis Jørgensen

Fra : Peter Korsgaard

Dato : 04-04-02 11:53

Morten> atk-0.3-1.i386.rpm glib2-1.3.7-1.i386.rpm
Morten> gtk2-1.3.7-1.i386.rpm pango-0.18-1.i386.rpm
Morten> pkgconfig-0.8.0-3.i386.rpm

Det er gtk2 (eller 1.3) - Mozilla er endnu ikke portet til gtk2 endnu,
så du skal finde dig nogle gtk1.2 pakker (eller vente).

Morten> Hvor kommer gtk-config fra?
Fra en gtk1.2-devel pakke - gtk2 bruger pkgconfig.

--
Bye, Peter Korsgaard

Fra : Allan Kristensen

Dato : 04-04-02 18:21

Hej Morten,

Din mozilla ser efter GTK-version 1.2.x, som du ikke har installeret,
eller for den sags skyld også andre programmer der kræver GTK1.2. Du
kan, hvis du er heldig, linke dig ud af problemet. Som root skriv:

ln -s /usr/local/bin/"gkt2-config" /usr/local/bin/gtk-config

Hvor "gtk2-config" er config-filen til gtk2.0

mvh

Allan

Running Slackware8.0

"Software is like sex, as long as it's free!" Linus Torvald