Silent Viking på Asus A7v266-E
Fra : Freeloader

Dato : 04-04-02 09:11

Kan den sidde der uden problemer

--
Venlig hilsen/Kind regards

Freeloader
Remove NOSPAM in e-mail adress when replying

Fra : Thomas Krath

Dato : 04-04-02 09:10

> Kan den sidde der uden problemer

Nej !! Der er _ikke_ plads !!

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Martin K

Dato : 04-04-02 10:23

Thomas Krath wrote:

> Nej !! Der er _ikke_ plads !!

Har du noget dokumentation eller lignende... Er der ikke plads på
V-modellen? På A-modeller er der i hvert fald ikke plads...

--
Martin K

Fra : Thomas Krath

Dato : 04-04-02 11:10

> Har du noget dokumentation eller lignende... Er der ikke plads på
> V-modellen? På A-modeller er der i hvert fald ikke plads...

Har du

Underligt at du også lige faldt over den

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Martin K

Dato : 04-04-02 12:17

Thomas Krath wrote:

> Har du
Nix...

> Underligt at du også lige faldt over den
Når jeg ser et emne med Silent Viking eller Thermaltake sammen med Asus,
plejer jeg nu lige at pløje den igennem! Hovedsagen er om køleren kan være
på et A7V266-E kort. Det ved jeg faktisk ikke, det var derfor interessant om
du vidste det. Samtidig troede jeg du havde taget fejl af mit A7A266-E og
A7V266-E. Og den *kan* ikke være på et A7A266-E.
Inden mit køb at mobo'et skrev jeg lige til Thermaltake for at høre om den
kunne være på mit kommende bundkort. Jeg fik svar i går (1½ måned efter), at
det kunne den godt, og der ikke ville være nogle problemer. Så er det jeg
spør' om A7A266-E er en anden model i østen...?

--
Martin K

Fra : Thomas Krath

Dato : 04-04-02 12:33

> Har du noget dokumentation eller lignende... Er der ikke plads på
> V-modellen? På A-modeller er der i hvert fald ikke plads...

A eller V... sorry :(

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Martin K

Dato : 04-04-02 12:39

Thomas Krath wrote:

> A eller V... sorry :(

Gør da ikke noget ville bare lige ha' dig

--
Martin K

Fra : Christian Catu

Dato : 04-04-02 12:28

"Thomas Krath" <tkrath@hotmail.com> wrote in message

> Nej !! Der er _ikke_ plads !!

Jeg fik den da på uden problemer, men nu vil min computer ikke starte op.
den kommer til det punkt hvor den lige siger en lyd med harddisken, og så
fortsætter den bare med at køre, uden der kommer billede på skærmen

Fra : Martin K

Dato : 04-04-02 12:32

Christian Catu wrote:
> [...]
> op. den kommer til det punkt hvor den lige siger en lyd med
> harddisken, og så fortsætter den bare med at køre, uden der kommer

Det er nok fordi at Silent Vikingen kører med så lave omdrejninger så moboet
ikke kan 'måle' det. Du kan derfor tage en anden køler og slutte til et
andet stik på boardet, gå ind i bios og slå denne nedslukningsfunktionalitet
fra... så burde det køre (i så fald at dette er problemet

--
Martin K

Fra : Thomas Krath

Dato : 04-04-02 12:34

> [...]
> andet stik på boardet, gå ind i bios og slå denne
nedslukningsfunktionalitet
> fra... så burde det køre (i så fald at dette er problemet

forkert... det er på Vulcano 7.. ej Silent Viking

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Martin K

Dato : 04-04-02 12:39

Thomas Krath wrote:
> moboet
> nedslukningsfunktionalitet
>
> forkert... det er på Vulcano 7.. ej Silent Viking
Pis... så fik du så mig her!

--
Martin K

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 04-04-02 16:12

"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den kommer til det punkt hvor den lige siger en lyd med harddisken, og så
> fortsætter den bare med at køre, uden der kommer billede på skærmen

Ked af det, men det lyder som en afbrændt CPU... Taler af erfaring...

Mendoza

Fra : Christian Catu

Dato : 04-04-02 17:00

"Mikael Jørgensen" <mendoza@stjernestudio.dk> wrote in message

> "Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev i en meddelelse

> Ked af det, men det lyder som en afbrændt CPU... Taler af erfaring...
>
> Mendoza

Det var det ikke. Jeg kører i jumperfree mode og så skal alle dip switches
åbentbart sættes til off. Jeg har lige skiftet cpu fra en XP1600+ til en
XP1800+ og det kørte fint med den gamle cpu, men den nye vil altså have alle
dip switches sat til off hvis jeg vil køre i jumperfree mode. Ingen
problemer her mere, og der er altså _absolut_ ingen problemer med at få en
Silent Viking til at køre på et A7V266-E. Der er masser af plads omkring den

Catu (der nu er glad igen)

Fra : Martin K

Dato : 05-04-02 08:47

Christian Catu wrote:
> [...]
> jumperfree mode. Ingen problemer her mere, og der er altså _absolut_
> ingen problemer med at få en Silent Viking til at køre på et A7V266-

Jeg kan så meddele (som nævt lidt højere oppe i tråden), at man bestemt ikke
kan mase den ned i/på et Asus A7A266-E. Der er ingen plads, og jeg måtte
sende min køler retur og købe en CoolerMaster i stedet...

--
Martin K