God bog om PHP
Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 03-04-02 22:32

Hej NG

Jeg søger en god om bog PHP. Jeg kan noget
grundlæggende PHP, men jeg ønsker at lære
det ordentligt.
Er der nogen, der kan anbefale en god bog.

Mvh
Martin Møller Bæk

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 03-04-02 22:37

> Er der nogen, der kan anbefale en god bog.

http://www.phpwizard.net/book/ er fantastisk.

Nogen der kender et site a'la edbpriser.dk, men i stedet med bøger?
bogpriser.dk er en 404 :/

--
Kristian Risager Larsen
http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Jacob Brandrup

Dato : 03-04-02 22:45

> Nogen der kender et site a'la edbpriser.dk, men i stedet med bøger?
> bogpriser.dk er en 404 :/
hmmm amazon.com ok det er ikke et site som edbpriser men de har næsten alt,
og prisforskellen på bøger er ikke den samme som på hardware

Fra : Christian Doeleman

Dato : 04-04-02 09:08

"Kristian Risager Larsen" <kezze@kezze.dk> skrev:

> Nogen der kender et site a'la edbpriser.dk, men i stedet med bøger?
> bogpriser.dk er en 404 :/

Prøv http://www.pensum.dk

Tjekker priserne på Amazon.co.uk, Bol.com, Bookland.dk, Stop4u.com m.fl.

Christian

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-04-02 22:44

"Christian Doeleman" <usenet@nospam.doeleman.dk> writes:

> Prøv http://www.pensum.dk
>
> Tjekker priserne på Amazon.co.uk, Bol.com, Bookland.dk, Stop4u.com m.fl.

Jeg vil gerne på det kraftigste advare imod Stop4u. Jeg har nu ventet
i 5-6 uger på en bog der var ca. 8 dages leveringstid på. Hver gang
man sender dem en mail om hvorvidt der snart sker noget får man en
pænt svar tilbage om at de forventer at have bogen hjemme igen om en
uge. Hvis nogen skulle være interesserede, så er det
<http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0201441241/026-4172494-6776402>
jeg har ventet på. Nu tror jeg bare at jeg finder et andet sted, fx
Amazon, at købe den hos.

--
Jacob - www.bunk.cc
Thank you for observing all safety precautions.

Fra : Jacob Brandrup

Dato : 03-04-02 22:42

> Jeg søger en god om bog PHP. Jeg kan noget
> grundlæggende PHP, men jeg ønsker at lære
> det ordentligt.
> Er der nogen, der kan anbefale en god bog.

CORE PHP Programming - bruger den selv
769 sider for omkring 500 kr

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 03-04-02 23:26

> CORE PHP Programming - bruger den selv
> 769 sider for omkring 500 kr

Det var den bog der lærte mig php3, jeg er udmærket tilfreds med den.
Jeg har dog kun læst ganske kort udgaven om php4.

Forresten har
http://www.amazon.com/exec/obidos/search-handle-url/index=books&field-keywor
ds=PHP&bq=1/102-4266622-6035364 en lang liste :)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-04-02 23:36

On Wed, 03 Apr 2002 23:41:38 +0200, Jacob Brandrup wrote:

> CORE PHP Programming - bruger den selv 769 sider for omkring 500 kr
PHP - developer's cookbook fra sams. Fortrinligt opslagsværk.
--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder,
but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup
Fjern NOSPAM fra min adresse, for at sende mig en mail

Fra : Mads Pedersen

Dato : 04-04-02 09:38

Professional PHP Programming (Wrox)

Brugte den i sin tid til at lære php3, men mon ikke den nye udgave omhandler
php4.

Bogen starter med det grundlæggende, men bliver hurtigt mere avanceret. Der
er også (mindre godt, synes jeg) afsnit om SQL-database opkobling. Bruger
stadig bogen som opslagsværk ind imellem. Gid investering og ikke ret dyr.

Til diskussionen om bogpriser: HUSK at hvis man handler hos Amazon.co.uk
bliver der lagt dansk moms på. Npr jeg skal købe bøger privat bruger jeg
bookshop.co.uk hvor bøgerne kan købe med engelsk moms (moms på bøger i
England er 0%

// Mads
----------------------------------
..: http://www.madspedersen.com

Fra : wheeeeeeee

Dato : 05-04-02 15:29

snip
> [...]
>
> Til diskussionen om bogpriser: HUSK at hvis man handler hos Amazon.co.uk
> bliver der lagt dansk moms på. Npr jeg skal købe bøger privat bruger jeg

Sådan skal det da ikke være, England er med i EU. Mener du ikke amazon.com?

> bookshop.co.uk hvor bøgerne kan købe med engelsk moms (moms på bøger i
> England er 0%

Hvad skulle forskellen være på den .co.uk og amazon.co.uk, sender de ikke
begge fra UK?

Fra : Mads Pedersen

Dato : 05-04-02 16:11

> [...]
>
> Hvad skulle forskellen være på den .co.uk og amazon.co.uk, sender de ikke

Forskellen er at da Amazon.co.uk sælger for mere en DKK 280.000 til Danmark
om året skal de være registreret hos Told & Skat i Danmark. Det betyder at
de skal opkræve dansk moms når de sælger til danskere.

Bookshop.co.uk sælger (åbenbart) for mindre - de opkrævede i hvert fald ikke
den danske moms sidst jeg handlede der.

Altså kan man godt komme til at betale dansk moms SELVOM man handler i et EU
land. Det sutter, men sådan er reglerne!

// Mads
----------------------------------
..: http://www.madspedersen.com

Fra : [5000] Jesper Brunho~

Dato : 04-04-02 16:39

Martin Møller Bæk wrote:
> Hej NG
>
> Jeg søger en god om bog PHP. Jeg kan noget
> grundlæggende PHP, men jeg ønsker at lære
> det ordentligt.
> Er der nogen, der kan anbefale en god bog.

Jeps - jeg har været forbi et par stykker, men
"PHP and Mysql Web development" af Luke Welling og Laura Thomson
tager alle priser hos mig, den er yderst overskuelig, eksemplerne er
lette at læse, den introducerer ret godt til kombinationen med mysql,
den har en let-brugelig introd. til objektorienteret php og sidst men
ikke mindst: den har et par hundrede sider med gennemgang af eksempler
på løsning af store opgaver

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jakob M. Frederiksen

Dato : 04-04-02 17:18

Jeg vil anbefale PHP 4 Bible. En utrolig god bog der har lært mig en hel del
om PHP.
Jeg kan desværre ikke lige henvise til en forhandler da jeg selv lånte den
på biblioteket pga. at jeg som fattig studerende ikke har råd til den store
investering i bøger

Men jeg er sikker på at en hurtig søgning på Google giver resultat.

Jakob M. Frederiksen
BOFH excuse #93: Feature not yet implimented

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 06-04-02 13:42

"Martin Møller Bæk" <martin@aflamexx.dkk> skrev

> Jeg søger en god om bog PHP. Jeg kan noget
> grundlæggende PHP, men jeg ønsker at lære
> det ordentligt.
> Er der nogen, der kan anbefale en god bog.

Nu skriver du bog, men IDG har et hæfte ude til 69,- så vidt jeg husker.
Pøller du det igennem, så er du vist ganske godt på vej...

Til alle, der har forslået en bog: nogen grund til at dette hæfte er gået
forbi i ubemærkethed? Jeg har bare lige skimmet det en dag i en boghandel,
og det så ganske tilforladeligt ud og jeg vil umiddelbart mene at det var
glimrende til en nybegynder, især prisen taget i betragtning.

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 06-04-02 13:50

Den har jeg også læst. Og ja den er udemærket
til at starte med. Men nu ønsker jeg at komme
dybere ned i PHP, og så en dette slet ikke nok.

/Martin

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 06-04-02 14:05

"Martin Møller Bæk" <martin@aflamexx.dkk> skrev

> Den har jeg også læst. Og ja den er udemærket
> til at starte med. Men nu ønsker jeg at komme
> dybere ned i PHP, og så en dette slet ikke nok.

fint, var ikke klar over, hvilket stadie du var/er på Prøv noget andet,
ganske gratis. Sæt dig ned og ræs alle funktioner igennem på php.net
indenfor et givent område, f.eks. mysql:
http://www.php.net/manual/en/ref.mysql.php - det lærer man sgu RET meget af

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 06-04-02 14:32

> http://www.php.net/manual/en/ref.mysql.php - det lærer man sgu RET meget
af

Og så får man samtidig status som super-nørd :)

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 06-04-02 15:06

"Kristian Risager Larsen" <kezze@kezze.dk> skrev

> Og så får man samtidig status som super-nørd :)

ok, retter lige min signatur