Multisession cd under linux
Fra : enrique

Dato : 03-04-02 19:47

Yello

Jeg har en cd som der er brændt 3 sessions på. Når jeg læser den i cdrom
brænderen (sider i en win2k masking) viser den fint alle filer, men
popper jeg cden i min linux box viser den kun den første session. Så jeg
har prøvet med:

mount /mnt/cdrom/ -o session=3 -o sbsector=349103

Men der sker ingenting. Jeg er dog ret sikker på at sector nummeret er
forkert men det var det eneste jeg kunne logge ud af brænder sw (cdrwin).

Hvordan kan jeg mount den under linux så jeg kan se alle sessions.

HW: pioneer 106s dvd drev
SW: RH 7.2, mount: mount-2.11g

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique AT obel DOT auc DOT dk >

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 04-04-02 08:44

enrique <Look@MySignature.txt> writes:

> [...]
> Henrik Farre < enrique AT obel DOT auc DOT dk >
> - If I were God, I would recompile the penguin with --enable-flying.

Hvad er parametrene når du brænder? Du skal SVJH specificere _både_
Rock Ridge- og Juliet-format for at disken kan bruges til både
Windoze og Linux. Jeg har ikke nogen læse-problemer. Kan evt. poste mit
multi-brænde-script her. Bruger ingen specielle parmetre til mount.

--
mdc at manbw dk - MAN B&W Diesel A/S, Copenhagen
www.manbw.dk - Electronics & software dept.

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 04-04-02 10:41

Lige en ting mere: Det nye image der brændes i 2., 3. osv. session
skal organiseres som et subdir, så resultatet bliver:

\--noget
|--noget andet

|--2_session-\
| |--noget mere

|--3_session-\
|--noget helt andet

Dit 2. (og følgende) image skal se sådan ud:

\--2_session-\
|--noget mere

Det var hvad jeg fik ud af man siden til mkisofs, og det virker.

Fra : enrique

Dato : 04-04-02 22:04

Yello

On Thu, 04 Apr 2002 11:41:23 +0200, Mogens Dybæk Christensen wrote:

> Lige en ting mere: Det nye image der brændes i 2., 3. osv. session skal
> organiseres som et subdir, så resultatet bliver:

Det skulle også være ok.
1.session:
/Debian/

2.session
/extra/

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 03-04-02 22:20

On Wed, 03 Apr 2002 20:47:27 +0200, enrique wrote:

> [...]
> brænderen (sider i en win2k masking) viser den fint alle filer, men
> popper jeg cden i min linux box viser den kun den første session. Så jeg

Longshot: prøv at sætte fs typen for dit cdrom drev til auto.

hilsen Esben

Fra : enrique

Dato : 04-04-02 20:10

Yello

On Wed, 03 Apr 2002 23:19:48 +0200, Esben Skov Pedersen wrote:

> Longshot: prøv at sætte fs typen for dit cdrom drev til auto.

Det står min powerbook til, og det er der jeg skal bruge cd'en :), så det
virker ikke.

Fra : Kent Friis

Dato : 04-04-02 21:07

Den Thu, 04 Apr 2002 21:10:14 +0200 skrev enrique:
>Yello

>Det står min powerbook til, og det er der jeg skal bruge cd'en :), så det
>virker ikke.

Powerbook? Sagde du ikke at windows fint kan læse den? Er det før eller
efter du får "boot failed", eller "not a PPC executable" beskeden?

Der findes (eller fandtes) nogle CD-ROM drev der ikke kan læse multi-
session CD'er. Kan det være sådan et du sidder med?

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i

Fra : enrique

Dato : 04-04-02 21:52

Yello

On Thu, 04 Apr 2002 22:07:18 +0200, Kent Friis wrote:

> Powerbook? Sagde du ikke at windows fint kan læse den? Er det før eller
> efter du får "boot failed", eller "not a PPC executable" beskeden?

Jo, men kun brænderen.

> Der findes (eller fandtes) nogle CD-ROM drev der ikke kan læse multi-
> session CD'er. Kan det være sådan et du sidder med?

Hverken mit Pioneer 106s DVD (Linux), Creative DVD(win2k) eller cdrom drevet i min
Powerbook (Linux) kan læse session nr 2.

Fra : Kent Friis

Dato : 04-04-02 21:53

Den Thu, 04 Apr 2002 22:52:03 +0200 skrev enrique:
>Yello

>Jo, men kun brænderen.

>Hverken mit Pioneer 106s DVD (Linux), Creative DVD(win2k) eller cdrom drevet i min
>Powerbook (Linux) kan læse session nr 2.

Så ville jeg gætte på et problem med enten brænderen eller brænder-
programmet.

Mvh
Kent