Flere brugere af Email på Esenet !?
Fra : = BuFFer =

Dato : 31-01-01 16:31

Hej !...

.... på Esenet, kan man jo have 8 email adresser...

nåh... men på vores PC har vi HVER vores bruger... hvordan kan man gøre
sådan at vi får HVER vores mail !??

Sådan som det er nu, ...

når nogen af os for mails ... dvs. på nogen af de 8 adresser... så er det
den FØRSTE der logger ind og tømmer sin postkasse... der får ALLE mails'ne !
Doh !...
og det er lige meget HVEM mailen er til...

Dvs. ...det er den første der "sender og hender" der får ALLE brevene !!!

Floooot ! ... esenet / opasia !

DOH !...

Kan i hjælpe ?

/BuFFer
www.bufferz.net

Fra : = BuFFer =

Dato : 31-01-01 16:36

P.S.

Det kager også hvis jeg forsøger at videresende ...

Hvis jeg vil videresende en af de 8 til en anden... så vidersender den ALLE
!!!

Dooh !

/BuFFer
www.bufferz.net

Fra : Peter Juhl

Dato : 31-01-01 16:44

"= BuFFer =" wrote...

> ... på Esenet, kan man jo have 8 email adresser...

Det er en fejl (som ingen hos TD@ i snart 2 år ikke har ønsket at rette).

Der er ikke tale om 8 individuelle e-mail adresser, men om 1 e-mail adresse, med
8 aliases tilknyttet ... dette betyder at der kun er tale om én postkasse.

Det kan forklares bedre i den dokumentation, som er til rådighed fra Esenet/TDC.

> [...]
> mails'ne !
> Doh !...
> og det er lige meget HVEM mailen er til...

Ja, det er vel logisk ...

> Kan i hjælpe ?

Med hvad ?

/Peter

Fra : = BuFFer =

Dato : 31-01-01 16:54

Hej Peter..

Det lyder skidt !...

har du ingen forslag til hvad man kna gøre ?

udover at .... *Grrrr* ... ej... skal nok være sød... men HADER bare Esenet
!

/BuFFer
www.bufferz.net

Fra : Peter Juhl

Dato : 31-01-01 16:58

"= BuFFer =" wrote...
> Hej Peter..
>
> Det lyder skidt !...
>
> har du ingen forslag til hvad man kna gøre ?

Hent en stak TD@/TDC/Opasia/Hvad-de-nu-hedder-idag abonnementer
i den lokale Fona og brug de e-mail adresser du får via dem ... disse vil
dig ikke være på esenet.dk ...

/Peter

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-01-01 16:56

"Peter Juhl" <dev-null@list.inet.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "= BuFFer =" wrote...

> Det er en fejl (som ingen hos TD@ i snart 2 år ikke har ønsket at rette).

Jeg tror nu ikke det er en fejl - sådan virker en "drop mail box" - 1
mailadresse og 8 alias.

> Der er ikke tale om 8 individuelle e-mail adresser, men om 1 e-mail
adresse, med
> 8 aliases tilknyttet ... dette betyder at der kun er tale om én postkasse.

KLIP

Såfremt du anvender eks. Outlook 2000 er det (relativt) nemt at sætte
"systemet" op til at håndtere "To:" således der fordeles på feltet *før*
@ét.

mvh
Bjørn

Fra : Peter Juhl

Dato : 31-01-01 17:01

"Bjørn Jørvad" wrote...

> Jeg tror nu ikke det er en fejl - sådan virker en "drop mail box" - 1
> mailadresse og 8 alias.

Jo det er en fejl at man i al dokumentation og on-line hjælp kalder det 8 e-mail
adresser når der er tale om 8 aliases ... det er vel tydeligt hér ?

Du kan ikke forvente at brugerene selv skal formå at konfigurere deres klient
til noget der er ret meget mere avanceret end at hente og sende mail.

/Peter

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-01-01 17:07

> "Bjørn Jørvad" wrote...

> Jo det er en fejl at man i al dokumentation og on-line hjælp kalder det 8
e-mail
> adresser når der er tale om 8 aliases ... det er vel tydeligt hér ?

Når det er forklaret som du skriver - har du ganske ret - det er skrevet
forkert

Jeg er ikke i besiddelse af dokumentationen - måske godt det samme

> Du kan ikke forvente at brugerene selv skal formå at konfigurere deres
klient
> til noget der er ret meget mere avanceret end at hente og sende mail.

Det kan jeg også kun give dig ret i

mvh
Bjørn

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 03-02-01 00:01

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message

> e-mail
>
> Når det er forklaret som du skriver - har du ganske ret - det er skrevet
> forkert

8 E-mail adresser er vel otte e-mail-adresser, og ikke 8 E-mail-KONTI.

Der er ikke skrevet noget forkert, men det er nok rigtigt, at de måske burde
skære det ud i pap.

/Jørgen A.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-02-01 00:56

"Jørgen H. Andreasen" <ja@medidata.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Hej

> 8 E-mail adresser er vel otte e-mail-adresser, og ikke 8 E-mail-KONTI.

Som tidligere nævnt, har jeg ikke set papirerne.

Det afhænger af øjnene som læser det skrevne. Du og jeg ved nok hvad det
betyder; men den alm. "Otto Normalverbraucer" tilsyneladende ikke.

> Der er ikke skrevet noget forkert, men det er nok rigtigt, at de måske
burde
> skære det ud i pap.

Hvis du siger det - *må* der være noget om snakken og ønsket om en bedre
præcisering.

mvh
Bjørn

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 03-02-01 23:29

> [...]
>
> KLIP
>
> Hej
>

> Hvis du siger det - *må* der være noget om snakken og ønsket om en bedre

Du har ret - det er nok også kun fordi
dem-der-jeg-ikke-representerer-lige-nu sagtens kunne finde på at bruge den
samme formulering om de fem adresser vi tilbyder.

Men som det tidligere blev nævnt er der ikke noget i vejen for at benytte en
NetBasis nede fra Tele Butikken

/Jørgen A.

--
Arbejder hos - men representerer ikke - Dansk Kabel TV

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 03-02-01 23:31

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message

Bjørn, jeg ved du elsker at spå om fremtiden, men hvordan kan du skrive
noget halvanden time efter jeg læser det :-|

/Jørgen A.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-02-01 22:05

> "Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message
>
> Bjørn, jeg ved du elsker at spå om fremtiden, men hvordan kan du skrive
> noget halvanden time efter jeg læser det :-|

Jørgen - Du ved jeg altid har/er -været - fremmelig.....

Det må være dit ur i PCén, der er i "udu" - mit syres af serveren som
igen styres af et *atomur*.

mvh
Bjørn

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 05-02-01 21:04

> Det må være dit ur i PCén, der er i "udu" - mit syres af serveren som
> igen styres af et *atomur*.

Død over Internets news-server. Jeg så godt at det var min fejl lige da jeg
havde trykket send. Der gik bare lige et par dage, inden jeg kunne se min
meddelelse så jeg kunne ikke slette den igen...

/Jørgen A.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-02-01 22:49

"Jørgen H. Andreasen" <ja@medidata.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> havde trykket send. Der gik bare lige et par dage, inden jeg kunne se min
> meddelelse så jeg kunne ikke slette den igen...

Du må hellere sende en klage "moeren" <;-D

OT: Har du set mit nyeste tiltag - Wap - Jeg sender en mail.

mvh
Bjørn

Fra : nnnn

Dato : 31-01-01 16:45

Hvilket email program bruger du?

Sæt et filter/agent op for hvert alias

= BuFFer = wrote:

> [...]
> og det er lige meget HVEM mailen er til...
>
> Dvs. ...det er den første der "sender og hender" der får ALLE brevene !!!

Er det ikke alle ISPere som tilbyder en postboks og et antal alias?????

Fra : = BuFFer =

Dato : 31-01-01 16:52

Jah hej nnnn...

Men vi logger på HVER vores brugerprofil i M$ Window$ !

Ellers tak....

/BuFFer
www.bufferz.net

Fra : Morten Nielsen

Dato : 31-01-01 17:43

On Wed, 31 Jan 2001 16:51:53 +0100, "= BuFFer ="
<som-om-jeg-gidder-@-have-spammail.ha> wrote:

>Jah hej nnnn...
>
>Men vi logger på HVER vores brugerprofil i M$ Window$ !
>
>Ellers tak....

Evt. kunne du smutte ind på www.mailme.dk og lave en emailadresse til
hver bruger. Servicen er gratis, kan køre pop3 og fungerer ganske
udmærket.

Morten

Fra : Allan Olesen

Dato : 31-01-01 23:10

nnnn <nn@nn.nn> wrote:

>Er det ikke alle ISPere som tilbyder en postboks og et antal alias?????

Nej, hos WOL kan man oprette 10 selvstændige pop3-postkasser under
samme abbonnement. Til gengæld kan man ikke oprette aliaser.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 31-01-01 23:28

It seems Allan Olesen wrote:

>Nej, hos WOL kan man oprette 10 selvstændige pop3-postkasser under
>samme abbonnement. Til gengæld kan man ikke oprette aliaser.

og hos CC er det 1 alias under @vip.cybercity.dk, 1 alias under et hav af
sjove domainnavne (@email.dk, @sex.dk, ...) samt 4 ekstra pop konti.
Så det er svært at generalisere på det punkt...

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Allan Joergensen

Dato : 01-02-01 08:55

Soeren Schroeder <spam_me_senseless@dot.dk> wrote:

>og hos CC er det 1 alias under @vip.cybercity.dk, 1 alias under et hav af
>sjove domainnavne (@email.dk, @sex.dk, ...) samt 4 ekstra pop konti.
>Så det er svært at generalisere på det punkt...

Og host Telia er det vist fem postkasser med hver fem aliases.

Så du har ret.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : Rea721

Dato : 01-02-01 22:56

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev

> Nej, hos WOL kan man oprette 10 selvstændige pop3-postkasser under
> samme abbonnement. Til gengæld kan man ikke oprette aliaser.

Håber at TD kigger med i denne tråd...og får lyst til at følge trop ....
Skandaløst.....at man kun får én pop3

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : Peter Juhl

Dato : 02-02-01 00:16

"Rea721" wrote...

> Håber at TD kigger med i denne tråd...og får lyst til at følge trop ....
> Skandaløst.....at man kun får én pop3

En ISP er aldrig bedre end deres provisionering ...

/Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-02-01 00:58

Thu, 1 Feb 2001 22:56:03 +0100, skrev "Rea721" <rea721@fabel.dk>:

>Skandaløst.....at man kun får én pop3

Nej, men nok et ringere tilbud end hos andre udbydere.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-02-01 10:26

On Wed, 31 Jan 2001 16:30:58 +0100, "= BuFFer ="
> [...]

>den FØRSTE der logger ind og tømmer sin postkasse... der får ALLE mails'ne !

Du kan køre din egen mailserver, f.eks. ArGoSoft du sætter den til IKKE
at relaye, opretter de mail-boxe du vil have, bruger dyndns.dk (se på
www.dyndns.dk) som udgående mailserver bruger du den samme som idag.
Så har i hver jeres mail-box og kan enda oprette en støre stak til
mailinglister, have en sepret mail-box til news m.m.m.

--
Det er muligt, ikke at begå nogen fejl, og aligevel tabe.
Det er ikke en svaghed, det er livet.

Mvh Ivar Madsen
news-21-09-00@nemo.dyndns.dk