fclose lukker ikke filen!?
Fra : Kostas Kefaloukos

Dato : 03-04-02 14:18

jeg åbner en filpointer med

$fp = fopen("../tekster/renameit.txt","w+");

og lukker den derefter med

fclose($fp);
___________________

Problemet er at hvis jeg opdaterer siden, kommer fejlen at "permisson
denied".
Jeg forstår det som at filen stadig er i brug. Men hvis jeg ikke lukker
pointeren med fclose($fp);...hvordan gør man så??

Fra : Mads A. Jensen

Dato : 03-04-02 14:21

Hej

Der er da ikke rigtig nogen grund til at bruge w+, hvis filen allerede er
lavet.

Mads Jensen
http://php.disney-comics.dk/download

Fra : Søren Nielsen

Dato : 03-04-02 14:28

Hej Mads
Ja jeg klikkede lige på dit disneylink og ville da lige gøre opmærksom
på, at der blot er php-fejlbeskeder at se på

Søren Nielsen
news@n-crypt.dk

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 03-04-02 18:26

"Kostas Kefaloukos" <kostas@crackdealer.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> fclose($fp);
> ___________________
>
> Problemet er at hvis jeg opdaterer siden, kommer fejlen at "permisson

Det kan jo være der er nogle rettigheder på den nyoprettede fil, der gør at
du ikke må skrive i den bagefter..prøv at kigge på rettighederne via dit
ftp-program, så skulle du gerne kunne se hvem der ejer den og hvem, der har
skrive/læse/eksekver-rettigheder til den...

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Kostas Kefaloukos

Dato : 04-04-02 17:38

Tak for forslagene (mest nezar...he he), men jeg prøver lige at forklare
igen, for det var ikke helt det jeg spurgte om :

1) scriptet

$fp = fopen("../tekster/renameit.txt","w");
fwrite($fp,"dette er en prøve");
fclose("../tekster/renameit.txt");

2) første gang scriptet køres i min explorer (server : IIS5 lokalt på
maskinen) returneres :

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in
c:\inetpub\wwwroot\php\rename.php on line 16

linie 16 indeholder linien med fclose...

3) checker om der er skrevet til filen

det er der

4) trykker f5 i min browser hvilket returnerer :

Warning: fopen("../tekster/renameit.txt", "w") - Permission denied in
c:\inetpub\wwwroot\php\rename.php on line 12

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in
c:\inetpub\wwwroot\php\rename.php on line 14

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in
c:\inetpub\wwwroot\php\rename.php on line 16

Så jeg FÅR altså lov til at skrive til filen, men kun første gang. Anden
gang er filen sikkert i brug, men hvorfor virker fclose ikke???

P.S. Hvis jeg lukker browseren helt, og genstarter explorer, kan jeg igen
skrive til filen.

Fra : Per Thomsen

Dato : 04-04-02 22:01

"Kostas Kefaloukos" <kostas@crackdealer.com> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> Så jeg FÅR altså lov til at skrive til filen, men kun første gang. Anden
> gang er filen sikkert i brug, men hvorfor virker fclose ikke???

http://www.php.net/manual/en/function.fclose.php
og så prøv lige at læse hvad der står i den advarsel, hvad der står på linje
16 og hvad der står i manualen om fclose.

[snip]

> P.S. Hvis jeg lukker browseren helt, og genstarter explorer, kan jeg igen
> skrive til filen.
[snip]
Se _det_ er til gengæld mystisk :)

MVH Per Thomsen,