2 netkort på samme server
Fra : Lasse

Dato : 03-04-02 11:49

Jeg har en windows 2000 server med 2 netkort. Det ene er forbundet til en
Speedstream 5781 Router (Pro@cces fra TDC med standard konfig.) Det andet
kort er forbundet til en HUB sammen med 3 andre PC'ere.
Man kan så give kortene flere IP-adresser så man kan have en web-, mail- og
ftpserver på samme maskine.
Men er det serverens netkort forbundet til HUB'en eller netkortet forbundet
til routeren der skal have disse ekstra IP-adresser ?

mvh
Lasse B. Jørgensen
lasse@buurgaard.dk

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 03-04-02 18:38

"Lasse" <lasse@buurgaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forbundet
> til routeren der skal have disse ekstra IP-adresser ?

Jeg har web og ftp server i samme maskine (Win2000 prof) på kun et netkort
og kun en IP adresse. Det virker fint. Routeren er bare sat op til at lave
portforwarding på de relevante porte til ftp (21) og Http (80)

Thomas

Fra : Allan Bruhn

Dato : 04-04-02 09:58

netkortet til routeren skal have ip-adresserne