URL-encode fra mac i filupload
Fra : [5000] Jesper Brunho~

Dato : 03-04-02 08:08

Hej folks

Jeg har et problem med et fil-upload hvor jeg gerne vil gi adgang til
æøå, mellemrum og bindestreg i filnavnet - så jeg url-encoder og decoder
det. (hvis jeg kan gøre det smartere så sig til )

Det funger som det skal på PC - men det virker ikke når der bliver
uploadet fra mac (og det foregår på en dansk humanistisk
universitets-institution, som stadig har en række mac-folk siddende).

Er jeg virkeligt nødt til at være "bruger-uvenlig" og fortælle at det
bare ikke er muligt?

pf tak

/Jesper B

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 06-04-02 12:52

"[5000] Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev

> Jeg har et problem med et fil-upload hvor jeg gerne vil gi adgang til
> æøå, mellemrum og bindestreg i filnavnet

hvorfor?

> Det funger som det skal på PC - men det virker ikke når der bliver
> uploadet fra mac (og det foregår på en dansk humanistisk
> universitets-institution, som stadig har en række mac-folk siddende).

fordi mac oversætter ø til &oslash osv

> Er jeg virkeligt nødt til at være "bruger-uvenlig" og fortælle at det
> bare ikke er muligt?

nej, men det er langt det nemmeste. Ellers hedder det ereg_replace() og du
skal så encode alle billeder, der skal vises igen i et HTML dokument

--
Take Care
Kim Emax