Bedste temp. på en AMD 1700+ CPU?
Fra : Christiansbro

Dato : 03-04-02 06:06

Hvilken er den bedste arbejds temperatur på en "ny" AMD 1700+ CPU på 1466
mhz?
Skal den ned så lavt som muligt? Eks. ved 40 grader eller er 50 grader fint
nok og 60 måske lidt for meget?

Vil den have en længere holdbarhed når den holdes kølig eller har det intet
med det at gøre?

Vh

Fra : JRS

Dato : 03-04-02 11:14

"Christiansbro" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
fint
> nok og 60 måske lidt for meget?
>
> Vil den have en længere holdbarhed når den holdes kølig eller har det

Jo, levetiden har noget med temperaturen at gøre .. Men om CPU'en holder i
10 eller 12 år, er jo nok ligemeget ;)

Jeg har selv en XP1600+ med en Silent Viking køler på .. Den ligger på ca
48C i idle og 51C i load ..
Temp'en ligger dog et par grader lavere hvis jeg åbner kabinnettet .. '
Vil dog mene det er en udemærket temp .. Anywayz ikke noget der kan skade
den .. Mange kører sikkert med en højere temp ..
Cpu'er brænder jo først af oppe ved en 95C ..

Har dog lige instaleret programmet "CPU Idle Pro" .. Og den har fået min cpu
ned på omkring 40C i idle .. Kan kun anbefales ;)

MVH
JRS

Fra : Christiansbro

Dato : 03-04-02 16:27

> Jo, levetiden har noget med temperaturen at gøre .. Men om CPU'en holder i
> 10 eller 12 år, er jo nok ligemeget ;)

det har du ret i

> Jeg har selv en XP1600+ med en Silent Viking køler på .. Den ligger på ca
> 48C i idle og 51C i load ..

Jeg kører med en Zalman 5100CU

> Har dog lige instaleret programmet "CPU Idle Pro" .. Og den har fået min
cpu
> ned på omkring 40C i idle .. Kan kun anbefales ;)

Hvad er en "CPU Idle Pro" ?

Mvh
ml

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-04-02 17:25

In dk.edb.hardware, Christiansbro wrote:

[snip]

>Hvad er en "CPU Idle Pro" ?

Et program til at "stjæle" cpu-kraften fra systemet, når den ikke er i
brug. Men endnu vigtigere... Hvilket styresystem er der tale om? For
2000/XP har jo sin egen idle-process.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : JRS

Dato : 03-04-02 22:37

> Et program til at "stjæle" cpu-kraften fra systemet, når den ikke er i
> brug. Men endnu vigtigere... Hvilket styresystem er der tale om? For
> 2000/XP har jo sin egen idle-process.

Ja, men har aldrig fundet hvor man sætter det til .. Men det kan CPU idle
pro dog også sætte på, så den ikke laver sjov med alt muligt andet .. Win2k
ja ;)