Experter! Kan dette køre sammen?
Fra : Flare

Dato : 02-04-02 23:56

Det er ved at være et par år siden jeg sidst har købt ind til en ny
computer, og nu har svigermoren spurgt om jeg vil hjælpe.

Den skal bruges til normal tekst behandling, og til lidt 3D spil.

Det skal køre XP derfor 256 mb ram

Spørgsmålet er mere om delene passer sammen

Skærm: Professional & Graphics 76P 17" / 1600x1200 / 0,22dp / 3 Years
1.995kr
CPU: Duron 1100 in a box 200Mhz 665.-
Motherboard ECC K7S5A 599.-
Harddisk Barracuda IV 40 GB 867.-
DDR-RAM Dane-Elec 256 800.- (SD-RAM 150 billigere, så derfor DDR)
Kabinet ???? (Hvad synes i?) 500.-
Mus Logitech Dual optical 339.-
Keyboard 300-400.-
CDROM Aopen 52X 299.-
Diskette drev 130.-
Grafikkort: HIS GeForce2 MX400 TV-Out AGP / 64MB / 2048X1536 / GeForce2
MX400 689 kr.

Samlet Pris: 7.250

Lyder dette fornuftigt???
--
Flare
-----------------------------------

--
Flare
-----------------------------------

Fra : Henning

Dato : 03-04-02 09:34

On Wed, 3 Apr 2002 00:55:37 +0200, "Flare" <dct_flare@hotmail.com>
wrote:

>Det er ved at være et par år siden jeg sidst har købt ind til en ny
>computer, og nu har svigermoren spurgt om jeg vil hjælpe.
Hvad er der galt med alle svarene, du har fået?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Flare

Dato : 03-04-02 12:39

> Hvad er der galt med alle svarene, du har fået?

Damn..Dem har min newsserver åbenbart slugt. Det du skriver det er det
første jeg ser! Nogen der vil lave et hurtigt resume af hvad der er blevet
sagt? Det ville være fedt!

Mærkeligt har lige prøvet at hente hele NG igen...Hjælper ikke

--
Flare
-----------------------------------

Fra : Henning

Dato : 03-04-02 16:19

On Wed, 3 Apr 2002 13:39:26 +0200, "Flare" <dct_flare@hotmail.com>
wrote:

>Damn..Dem har min newsserver åbenbart slugt. Det du skriver det er det
>første jeg ser! Nogen der vil lave et hurtigt resume af hvad der er blevet
>sagt? Det ville være fedt!

Du får mit 1. svar igen
Hvor store krav stiller din svigermor? Eller er det dig, der stiller
kravene for hende?
Jeg ville helt klart, ud fra egne erfaringer, anbefale en færdigsamlet
maskine med software og hele moletjvasen fra Bilka el.lign! Hvorfor?
Når skidtet ikke virker, henviser du til forhandlerens/producentens
hotline! Du er fri for at skulle yde livslang support! Samtidig kan
jeg ikke se du har afsat penge til sofware? Skal maskinen køre Linux
eller andet free-ware? Nej, vel...

Du glemmer også lige, at dine priser er sakset fra edb-priser.dk. Læg
så en hund el.lign. oveni hver pris til porto og ekspedition, samt tid
på fejlfinding når een af delene ikke vil spille med resten! Hvem har
så skylden...

Såe - smut i Bilka, Fona, Merlin whatever og køb en færsigsamlet
maskine til 5.000,- Når hun (svigermor) så om noget tid kommer med
større krav, så kan du hjælpe med at opgradere. Men til de krav der er
nu, kan du klare dig med en Pentium 200!!

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Henning
hsb@FJERNESimage.dk