komprimering af gif??
Fra : Rasmus

Dato : 02-04-02 21:14

Hej

Hvordan komprimer man bedst et falsh banner der laves til gif....

Jeg ahr 3 billeder i det der hver fylder 2 kb, og en smule
tekste, men selve det færdige banner fylder alligevel 61KB og det
er 468*60Px??

/Rasmus

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-04-02 20:48

> [...]
>
>Jeg ahr 3 billeder i det der hver fylder 2 kb, og en smule
>tekste, men selve det færdige banner fylder alligevel 61KB og det
jeg ved ikke præcist hvad der går galt med dit flash, men nogle ting
du skal passe på med i flash for at holde swf-størrelsen nede er:

1) tekst, som IKKE er standard - dvs understreget, bold osv - fylder
nærmest det dobbelte end normalt

2) stiplet eller på anden måde unormale linier fylder osse ca. db. så
meget

3) frame by frame animation er langt tungere end tweens

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)