Er lavt blodtryk et problem ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 02-04-02 20:11

Min bror på 39 år har et meget lavet blodtryk på kun 106/54.

Er det noget helbredsmæssigt/behandlingskrævende problem med et så lavt
blodtryk, da man jo normalt siger at blodtryk bør ligge på 120/80 ?

Claus

Fra : Niels

Dato : 02-04-02 23:56

Hvis han ikke har nogen gener i form af svimmelhed eller lignende er det kun
en fordel at have noget lavt blodtryk med hensyn til åreforkalkning og
hjertesygdomme.
mvh Niels

Fra : Line Illum

Dato : 03-04-02 19:24

"Niels" <nielsw@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis han ikke har nogen gener i form af svimmelhed eller lignende er det
kun
> en fordel at have noget lavt blodtryk med hensyn til åreforkalkning og
> hjertesygdomme.

Jeg er ganske enig! Mit blodtryk ligger normalt på 100/60, og de to gange,
jeg har været gravid, er det meget mod normal procedure faldet til 90/50.
Jeg har ingen problemer i retning af svimmelhed eller træthed - eller noget
som helst andet - så jeg tror bestemt ikke, den er helbredsmæssig gal.
Jerntilskud kan være en god ide, både for mig, for din bror og for alle de
andre med lavt blodtryk
Mange hilsner
Line.

www.illuminee.dk

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 03-04-02 22:07

Hej

Jeg er 48 og har et på 110/?
Min læge tilføjede dog, at kvinders blodtryk generelt er/bør være lavere end
mænds.

VH Birgitte