printer spørgsmål....
Fra : The Big M.

Dato : 02-04-02 20:21

Hej.

på mit arbejde har vi en HP 4550 N Farve laserprinter.
er det muligt at jeg hjemmefra kan udskrive til den printer , jeg
mener at lave en fil, som jeg så kan afvikle på en eller anden måde på
mit arbejde?

på arbejde bruger vi Windows 95 (ja du læste rigtigt hjemme
bruger jeg XP, er det et problem ?

på forhånd tak for hjælpen
mvh
Morten

Fra : Madsen

Dato : 02-04-02 20:59

The Big M. skrev:

> [...]
> er det muligt at jeg hjemmefra kan udskrive til den printer , jeg
> mener at lave en fil, som jeg så kan afvikle på en eller anden

Du skal nok installere en Postscript-printer-driver på WinXP hvis du
ikke har det i forvejen. Printeren på jobbet er sikkert en Postscript-
printer.
Adobe f.eks. laver PS-drivere du kan hente og installere og med en
sådan driver installeret kan du printe til fil og derved få lavet en
postscript-fil (PS-fil). Den vil jeg tro at du kan printe ud på
arbejdet. Hvis du har Adobe Acrobat kunne du også vælge at lave PS-
filen om til en PDF-fil vha. Acrobat Distiller. Den kan åbnes og
printes på alle platforme hvis bare Acrobat Reader er installeret.
(Acrobat Reader er gratis. Acrobat-pakken hvormed du kan lave PDF-
filer er ikke.)

Du kan også undlade at installere en Postscript-driver og så i
stedet blot printe til fil med den printer du har stående derhjemme
som sikkert ikke er Postscript. Hermed får du lavet en PRN-fil, men
om den kan udskrives på jobbet ved jeg ikke. MS nævner lidt om det
her: <http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q158/0/81.asp>
Du kan også lave PRN-filer med WinXP.

Madsen.