Det var kattemalt
Fra : Kate

Dato : 02-04-02 16:43

Nu har jeg været ude og investere hele lønnen (okay, knap og nap i
kattemalt. Kommer lige inden for døren og får præsenteret drengene for
det. Johan snuste fra 20 cm afstand og rynkede på næsen, nej om han
ville ha' det stads. Lante stak hel næsen op til tuben og fik lidt på
næsen, som han slikkede af, derefter bakkede han væk med alle tegn på
væmmelse. Da jeg rejste mig lagde jeg lidt i hans madskål fordi han
virkede som om han ikke brød sig om tuben. Han gik hen og slikkede en
mikroskopisk smule i sig og så styrtede han væk som om jeg havde tænkt
mig at slå ham. Da jeg gik ud af køkkenet løb han i skjul Gad vidst
om han troede jeg ville tvinge noget i ham. Det er ikke planen i første
omgang, kan det blive frivilligt vil jeg helst det.
Er der overhovedet nogle katte som vil spise det frivilligt?

Kate

Fra : Gitte J

Dato : 02-04-02 16:55

Freja ville dø for sådan en tube kattemalt... hun bliver 100% ekset af det,
og hun labber det klistrede stads i sig, som var det hendes sidste måltid.
Laban eeeelskede det også ... næsten lige så højt som Freja gør. Sådan
forventede jeg også, at Samba ville reagere idag, da jeg vente tungt
belæsset hjem fra dyrlægen.
Men nej, Samba er enige med dine to ... hun drøner hen til tuben, lugter til
det ... næsen krøller sammen, hårene næsten rejser sig på ryggen af hende og
hun spæner væk med alle tegn på væmmelse og afsky. Hun HADER det! MEGET!
Samme reaktion med fløde og creme fraice, som Freja også eelsker (men aldrig
får, pga. vægten).
Så jo, nogle katte eeeeeelsker det. Andre...
-Gitte

Fra : AEK

Dato : 02-04-02 17:22

Hej Kate !

Hos os er det Oscar & Tilde, der elsker det.
De kunne tømme tuben, hvis de fik lov.........MEN det må de ikke *S*

Tøsen , hun synes ikke, at det er det bedste , der er opfundet. Hun labber
et enkelt slik i sig - og mener, at det MÅ være det !

Held & lykke med det.

P.s. De første gange med Tøsen, ville hun overhovedet ikke røre det. Jeg
prøvede så at gøre det spændende ved at " lege " med tuben.
Op i luften, under kludetæppen, gemme det bag ryggen - det kunne hun
alligevel IKKE stå for - det var for interessant med den tube !
Så et enkelt slik, tager hun nu.

/ Anya.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-04-02 23:00

d. 02/04/02 17:43 skrev Kate på oliwer@wanadoo.dknoget i artiklen
xkkq8.17$qm5.11224172@news.orangenet.dk:

> Er der overhovedet nogle katte som vil spise det frivilligt?

Jaah! Donna spiser næsten tuben med!
Ditte skal tvinges, hun er vist enige med dine...
Smag og behag er vist også forskellig hos katte
--
Mange hilsner fra Ann R
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/

Fra : Rie Lysvad

Dato : 02-04-02 23:12

Hej Kate

Ja, jeg kan da osse lige fortælle, at jeg har to katte, hvor Niki er helt
vild med kattemalt, mens Sonni løber sin vej, hvis jeg stikker tuben ned så
han kan lugte til det.
Så nogen katte kan lide det og andre kan ikke.
Venlig hilsen
Rie, Niki og Sonni

Kate <oliwer@wanadoo.dknoget> skrev i en
nyhedsmeddelelse:xkkq8.17$qm5.11224172@news.orangenet.dk...

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 03-04-02 07:24

Hvad gør kattemalt godt for?

Mvh Mette (som aldrig har hørt det ord før! *S*)

--
\!/
(@ @)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-04-02 13:17

d. 03/04/02 8:24 skrev Mette Frederiksen på rollike@frederiksen.mail.dk i
artiklen a8e6ha$mjk$1@sunsite.dk:

> Hvad gør kattemalt godt for?
>
> Mvh Mette (som aldrig har hørt det ord før! *S*)

Hej Mette

Jo, det hjælper, hvis mis har problemer med hårboller - så bliver hårene
nemlig hjulpet med ud "den rigtige vej". Det hjælper på hård mave
(indeholder paraffin). Og dyrlægen siger at det kan virke appetitfremmende,
hvis katten ikke har så meget lyst til mad p.g.a. b-vitaminindholdet. (Den
virkning har vi nu ikke brug for her i huset...)
Og så kan - nogen - katte lide det som slik.

Fra : Kate

Dato : 03-04-02 18:16

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@mac.com> wrote in

> Hej Mette
>
> Jo, det hjælper, hvis mis har problemer med hårboller - så bliver
> hårene nemlig hjulpet med ud "den rigtige vej". Det hjælper på
> hård mave (indeholder paraffin).

Jeg købte det fordi Lante specielt søndag kastede meget op og jeg havde
en klar fornemmelse af at han ikke kunne få hår op af maven. De er alle
gået i fæld og da Lante jo har lidt langt hår, får han meget i sig.

> [...]
> p.g.a. b-vitaminindholdet. (Den virkning har vi nu ikke brug for
> her i huset...) Og så kan - nogen - katte lide det som slik.

Ja, det sagde min dyrlæge også og det står også på pakken.
Her er det nu heller ikke et problem, det med appetitten

Kate

Fra : Pernille Scharff

Dato : 03-04-02 07:57

Hej Kate,

mærkelige misser... Ce'Nedra er helt syg med kattemalt og det passer mig
fint, da det mest er hende der har problemer med hårboller... Silk vil
gerne ha' det men er ikke særlig begejstret - han slikker lidt på det og
så må det være nok. Så jeg plejer nok så lusket at parkere en klat på
hans ene forpote og den slikker han af uden at se ud som om det smager
grimt. Men eftersom rosiner er lige så effektive til at holde hans mave
i orden så får han 5 rosiner om dagen i stedet for kattemalten og dem
vil han sandelig gerne ha'!

/Pernille

Fra : dannebrog

Dato : 03-04-02 16:07

Vi har ikke givet vore katte kattemalt - men din beskrivelse får mig til at
tænke på, når dyrlægen siger;

"og så skal hun bare ha' én af de der piller én gang dagligt, og én af dem
der to gange dagligt," som om katte elskede at få piller. - Det nærmer sig
det umulige. - Der var engang vi fik noget salve - pincillin - som den ene
kat skulle have; men skulle bare holde katten og så sprøjte det ind i munden
på den. - Ja, ja, - katten endte med at leve ret godt med kun at få
halvdelen af sin beregnede dosis....

Jeg tør slet ikke tænke på, hvis vi ville bade dem.... Morten sagde (vist
for sjov, heldigvis), at Grazilia skulle i bad, før vi tog til udstillingen
i Hedensted, men jeg svarede prompte; "så holder du, og jeg bruser."

Men jeg tror, kattes smag er mindst lige så individuel, som menneskers.

Med venlig hilsen

Ulrich
Ulrich Alster Klug
Denmark

http://www.dannebrog.subnet.dk
dannebrog@post.tele.dk

Fra : Kate

Dato : 03-04-02 18:20

"dannebrog" <dannebrog@post.tele.dk> wrote in

> [...]
> holder du, og jeg bruser."
>
> Men jeg tror, kattes smag er mindst lige så individuel, som

Hahaha, ja Ulrich, den der med dyrlægen har jeg også oplevet. Engang
spurgte jeg min dyrlæge om vi talte om den samme kat. Han kiggede lidt
forundret på mig indtil jeg fortalte at Oliwer mente at ethvert forsøg
på tvang var med livet som indsats (altså mit liv)

Jeg har aldrig fået tanken at vaske nogle af mine katte og jeg tror
bestemt ikke jeg ville egne mig som udstiller

Kate

Fra : Kate

Dato : 03-04-02 18:24

Okay alle, nu er jeg mere rolig. Jeg har ikke fået præsenteret malten
for Sofie, det glemte jeg i går aftes. Måske hun er interesseret. Og
dog, jeg havde lagt en stribe i Lantes madskål og den var der stadig i
morges, så jeg har nok (igen) forkøbt mig

Kate