Copy af data fra NT til Linux
Fra : Søren Mejlhede

Dato : 02-04-02 13:18

Er der nogen der har erfaring med at copyer data fra en NT til en Local
Linux PC.
Det er på grund af at det backup software jeg kørre kun kan tage backup af
local unix filer. (ARKEIA licens gælder kun local)
For øjebliket har jeg oprettet en map
"/home/backup" hvor filerne skal ligge
så bruger jeg samba til at mappe drevet.
"/mnt/data" med
"mount -t smbft -o username=xx,password=xx //server01/data /mnt/data"
Men jeg har problemmer med at kopiere filnavne indeholdende æøå. Desuden er
der problemmer med låste filer og overskrivning. Er der nogen der har
erfaring med evt noget af dette.

Med Venlig Hilsen søren

Fra : JP

Dato : 02-04-02 15:23

Søren Mejlhede wrote:
> [...]
> Men jeg har problemmer med at kopiere filnavne indeholdende æøå. Desuden er
> der problemmer med låste filer og overskrivning. Er der nogen der har

Vil det ikke virke, hvis du bruger ftp?

Fra : Søren Mejlhede

Dato : 03-04-02 10:55

Måske men det skal helst kørre som en automatisk rutine.
Da "/home/backup" automatisk bliver backup'et en gang i døgnet.

Fra : DUdsen

Dato : 03-04-02 14:07

Søren Mejlhede wrote:

> Måske men det skal helst kørre som en automatisk rutine.
> Da "/home/backup" automatisk bliver backup'et en gang i døgnet.

lav følgende script og lad cron køre det en gang om dagen
#!/bin/sh
cd /sti/til/det/bibliotek/bacuppen/skal/ligge/i/
ncftpget -u brugernavn -p løsen -R ftp://host.tld:/relativstitilfiler/

Kig evt. også på rsync hvis du aligevel vil give samba en chance.

Fra : Søren Mejlhede

Dato : 05-04-02 08:36

Tak jeg vil se på det.