Tilslutning til Novell-server
Fra : Martin Dam Petersen

Dato : 31-01-01 11:00

Hej

Jeg har efterhånden tilsluttet mange maskiner(win95, 98, 2000) til at koble
op mod en Novell-server. Og det er gået glat.

Nu sidder jeg med en gammel w95, version 950.....a, der simpelthen ikke vil
tilslutte, ikke engang få netværkslogonskærmen frem ved opstart.

Er der noget galt med tcp/ip og ipx/sx protokollerne i en så gammel Windows
version? Jeg har hentet den nyeste ipx/sx protokol fra Novell, men det hjalp
ikke.

Maskinen kommer fint på Internettet, men den vil altså ikke tilslutte sig
Novell-serveren.

Hvad skal jeg prøve?

/martin

Fra : Erik G Christensen

Dato : 31-01-01 18:57

Martin Dam Petersen wrote:

> [...]
>
> Nu sidder jeg med en gammel w95, version 950.....a, der simpelthen ikke vil
> tilslutte, ikke engang få netværkslogonskærmen frem ved opstart.

Hvis jeg husker ret, skal du først gennemføre en fuldstændig
indstallation af den indbyggede ipx protokol kombineret med dos (W3.11)
installation af novell. (læg disketterne i et dir på HD
Denne bliver installeret i autoexec.bat.
Når dette kører, kan du installere 32 bit udgaven af novell clienten,
og først herefter fjerne (remmes vist ud ved install) den gamle client.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy