MS Windows
briani 27239
WinXP: ZoneAlarm blokerer IE
Fra : F.Larsen

Dato : 02-04-02 11:21

Hej

Har periodiske problemer med at ZoneAlarm forhindrer IE at gå på nettet.
Hvis jeg lukker ZoneAlarm ned, reloader IE og derefter genstarter ZoneAlarm
er der ingen problemer. IE har selvfølgelig fuld adgang (4 grønne fluben)
til Internet/lokalnet og internet adgangen er ikke blokeret.

Har Windows XP Pro med ZoneAlarm version 2.6.362

--
Flemming

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-04-02 13:31

In dk.edb.system.ms-windows, F.Larsen wrote:

> [...]
>er der ingen problemer. IE har selvfølgelig fuld adgang (4 grønne fluben)
>til Internet/lokalnet og internet adgangen er ikke blokeret.

Du kan prøve at lukke ZA, slette indholdet af mappen
C:\WINDOWS\Internet Logs, starte ZA igen og begynde helt forfra med
din konfiguration af ZA. Alternativet er at geninstallere, men
formålet er det samme, nemlig at få tømt ud i den gamle konfiguration
og starte på en frisk. Det virker (i.flg. mine erfaringer i 40% af
tilfældene). Det er en fejl i ZA i forbindelse med Windows XP, som de
aldrig rigtig fik rettet i version 2. Jeg kan kun sige at problemet er
væk i version 3.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : F.Larsen

Dato : 02-04-02 14:43

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> wrote in message

> [...]
> tilfældene). Det er en fejl i ZA i forbindelse med Windows XP, som de
> aldrig rigtig fik rettet i version 2. Jeg kan kun sige at problemet er

Hej Lars

jeg har nu ikke gen-installeret zonealarm; men jeg har prøvet at fjernet 2-3
mystisk processer (svchost) og det viste sig at være en af dem. Den tager
sig nok af DNS opslag eller ligende. Det ser ud til at virke nu ...

Kan det passe at man kun kan få version 3.0 som Pro (betale) og at den
version 2.6 som jeg har er den sidste gratis ?

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/AlphaPal8045T/index.htm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-04-02 16:57

In dk.edb.system.ms-windows, F.Larsen wrote:

[snip]
>Kan det passe at man kun kan få version 3.0 som Pro (betale) og at den
>version 2.6 som jeg har er den sidste gratis ?

Indtil videre, ja.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)