Local ASP server?
Fra : The MaXx

Dato : 30-01-01 22:26

Davs...

Jeg er ny på ASP området, har dog programmeret et par sprog før.
Nu vil jeg gerne prøve ASP, men...
Da det er aktive server sider skal jeg vel have en server der understøtter
dem for at kunne teste min kode.
Da jeg ikke har noget web-hotel (købes først når mit project er færdigt),
vil jag høre om jeg kan sætte min egen PC om som ASP server. (gerne med
freeware software).

The MaXx

Fra : Moose

Dato : 31-01-01 08:10

Personal Web Server ligger på din Windows CD-ROm i mappen add-ons\pws

Med den installeret kan du køre asp på din maskine lokalt

/Moose

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-01-01 08:18

"The MaXx" <the_maxx@email.dk> wrote in message
> [...]
> Da jeg ikke har noget web-hotel (købes først når mit project er færdigt),
> vil jag høre om jeg kan sætte min egen PC om som ASP server. (gerne med

Hvad har du af styresystem på din PC?
Windows - 9x eller WinNT eller Win2K?
Linux?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Allan Schmidt

Dato : 31-01-01 13:52

Jeg har win98 og RH Linux 7.0

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-01-01 14:25

"Allan Schmidt" <AS8009@ehs.dk> wrote in message
> Jeg har win98 og RH Linux 7.0

Personal webserver ligger på din Win98 CD

mht Rødhætte, så kan du bruge ChilliASP, men du får *ikke* den fulde
funktionalitet
Hmm, hvis det for at lære serverscripting, hvorfor ikke kikke på php/perl,
vil fungere fint i denne sammenhæng (RH)

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Hendrik Hansen

Dato : 31-01-01 22:49

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote in message
> Hmm, hvis det for at lære serverscripting, hvorfor ikke kikke på php/perl,
> vil fungere fint i denne sammenhæng (RH)

Var det ikke ASP han efterlyste ?

Mvh. Hendrik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-02-01 08:23

"Hendrik Hansen" <hcwh@yahoo.com> wrote in message

> "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote in message
>
> Var det ikke ASP han efterlyste ?

Jow - og?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Hendrik Hansen

Dato : 01-02-01 18:48

> "Hendrik Hansen" <hcwh@yahoo.com> wrote in message

> php/perl,

> Jow - og?

Egentlig ikke noget særligt. Jeg synes bare det var pudsigt at foreslå
PHP/Perl på baggrund af at han har en linux maskine, når der nu så direkte
forespørger ASP og har en Windows maskine hvorpå det så udmærket lader sig
gøre med PWS. Men lad os ikke fare mere op over det.

Mvh. Hendrik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-02-01 08:46

> [...]
> forespørger ASP og har en Windows maskine hvorpå det så udmærket lader sig

Jeg kikkede egentlig bare på min egen baggrund
En gang i mellem ærgrer det mig lidt at jeg startede med ASP i stedet for
PHP eller Perl, da ASP nu en gang har nogle begrænsninger - men jeg er
dovent anlagt, så jeg kommer nok ikke længere en til tanken

> Men lad os ikke fare mere op over det.

Min egen fejl at du spurgte i første omgang - burde have uddybet lidt mere

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jan Hurup

Dato : 16-02-01 16:30

Hej allesammen

> [...]
> Hmm, hvis det for at lære serverscripting, hvorfor ikke kikke på php/perl,
> vil fungere fint i denne sammenhæng (RH)

Er der nogle der kan komme med en forklaring hvorfor "skåret ud i pap *S* "
til en nybegynder i asp hvorfor man burde bruge PHP/perl istedet for ASP
?????

MVH

Jan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-02-01 12:04

"Jan Hurup" <jan@island-kite-team.dk> wrote in message
> [...]
"
> til en nybegynder i asp hvorfor man burde bruge PHP/perl istedet for ASP

Hmm, en svær en
Jeg bruger selv ASP og har ikke brugt andet
Fx kan du lave nogle ting i Perl, som du *ikke* kan lave i ASP - uden at
bruge et komponent

Btw - så krev jeg nu ikke at man burde bruge noget andet end ASP - jeg skrev
og mente at det måske var en bedre kombination

Forklaring kan du få mere af i fx
Perl: dk.edb.internet.webdesign.serverside
PHP: dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Rune G.

Dato : 31-01-01 18:02

> Jeg er ny på ASP området, har dog programmeret et par sprog før. Nu
> vil jeg gerne prøve ASP, men...

ASP er ikke et sprog.

Hilsen.

Rune :o]

--
Aksiom 1: Størrelser, som er lige store med samme størrelse, er lige store.

Fra : Allan Schmidt

Dato : 01-02-01 08:18

> ASP er ikke et sprog.

Det ved jeg godt.... Jeg ved godt hvordan det fungerer og det er også derfor
jeg ved jeg skal bruge en eller anden server der skal køre VBScriptet som
jeg har valgt at bruge.

Allan