Gaveidéer til barnedåb
Fra : Mikkel Trolle Larsen

Dato : 02-04-02 10:53

Hej

Jeg stå og skal være gudfar til min dejlige lille nevø på lørdag ...

Er der nogen der har nogle gode gaveidéer ???

Jeg er helt på bar bund og der er ikke rigtig nogen i familien der vil
hjælpe mig med det

Det skal jo helst være noget lidt specielt når man er gudfar.

Håber der er nogen der kan hjælpe

Mikkel

Fra : Flemming

Dato : 02-04-02 13:04

Hej Mikkel
Alt efter pengepungen begrænsninger er her lidt forskellige forslag:
En barnekurvestol, en cykelstol og hjelm, H.C. Andersens samlede eventyr i
en indbunden udgave, Grimms ditto, bestik, tallerken og kop, sparebøsse med
lidt indhold, Et titurskort til Zoo, En juniordyne + linned, En trehjulet
cykel, en plastik scooter, en gynge til haven hvis en sådan forefindes,
Lego's duplotog, et videobånd med fx. Peter Plys, tøj, en sækkestol, en
Fisher Price båndoptager med microfon, penge.... de er dog så upersonlige
men så måske en obligation ( den kunne måske være staten på drengen
fremtidige kørekort), et medlemskab i en boligforening, et medlemsskab af en
eller anden humanitær organisation, et regnskovsbevis, et godt spil, en god
flaske portvin ( sådan en fik jeg selv i dåbsgave fra mit fødselsår og den
blev drukket og NYDT til min søns barnedåb,et par fodboldstøvler............
fantasien sætter begrænsningen nu kan du jo selv fortsætte.
Tillykke med titlerne og god fest
Gitte Jahns

Fra : Dorthe Frederiksen

Dato : 02-04-02 17:35

Hvis du gerne vil bruge en del penge (ca 800) kan du købe en dåbsbibel til
ham. Det er en bibel, hvor der foruden det der plejer at være i en bibel er
sider der skal bruges til at skrive andre ting om barnedåben som hvor og
hvornår og hvem og hvad fra hvem osv. Den kan fås i Dansk bibel selskab
eller bestilles i enhver boghandel.

Dorthe

Fra : Tina

Dato : 03-04-02 02:07

"Flemming" <fl.jahns@get2net.dk> skrev i news:a8c68q$oso$1@news.cybercity.dk
> Hej Mikkel
> Alt efter pengepungen begrænsninger er her lidt forskellige forslag:
et medlemskab i en boligforening

Man kan først blive skrevet op til en bolig i dag, når man er 15 år.

Tina

Fra : Mark Schiller

Dato : 03-04-02 11:21

Wed, 3 Apr 2002 01:07:12 -0000, berigede "Tina"
<misstina_dk@hotmail.com> dk.familie.barn med:

>Man kan først blive skrevet op til en bolig i dag, når man er 15 år.

Og med 15 - 20 års ventetid i KAB, så giver det jo klar mening )

/Mark

--
Mark Schiller
Email : ms.nospam@get2net.dk