Hej og god bag påske....
Skriver lige på vegne af min frustrerede søster, som i dag havde
besøg af en tekniker fra TDC, fordi hum i sidste månede bestilte ADSL
hos CyberCity.
Det skal indledningsvis siges at min søster ikke har en skid begreb
om kobberpar, kredsløb og skillefiltre, og det var meningen jeg
skulle ned til min fødeby og fikse hendes computer så hun kunne komme
på nettet efter teknikeren havde været der..
Teknikeren kom også men opdagede hurtigt at der ikke var kobberpar
nok så han kunne sætte et stik op til hende. Han forlader hendes
lejlighed uden yderlige information. Min søster ringer til mig
nærmest i panik over at der ikke var lavet noget, hun anede ikke om
hun kunne gå fra sin lejlighed eller hvad?
Kort efter ringer teknikeren til hende og fortæller at han har ringet
til CC og at "...noget er annuleret". Ja min søster kender ikke
terminologien, så det er måden hun siger det til mig på: "...noget er
annuleret"?!
Nu ved min søster stadig ikke om hun kan forlade lejligheden. Er det
hele slut? Betyder det der "annuleret" at hun ikke kan få ADSL eller
hvad sker der? Hvad med alle de penge hun har indbetalt?!
Jeg beslutter mig så for at ringe til CC for hende, og spørge hvad
der er sket? Her får jeg at vide at TDC teknikeren ikke har været i
kontakt med CC, og at der ikke er noget der er annuleret. Jeg får at
vide at min søster skal afvente nyt svar fra CC, og se frem til at
skulle tage en ny dag fri så der kan komme en anden TDC tekniker!
Der er flere spørgsmål der rejser sig i mit hovede efter sådan en
tur:
1) Hvorfor er det TDC teknikeren der står for at videregive info til
min søster om hvad der sker? Jeg ved godt han er den første der
kender svaret, men han er jo tydeligvis ikke i stand til at forklare
min søster hvad i alverden der sker efter hans besøg? Hun anede ikke
fra eller til efter teknikerens hårde dom? Hun forklarede at det
eneste han havde sagt m.h.t. CyberCity var at det var for dårligt at
CC ikke selv undersøgte forholdene inden at han skulle ud til hende,
hvilket efterlader min søster med et negativt indtryk af CC, som hun
indtil nu har indbetalt et stort beløb penge til, men ikke fået noget
af endenu...
2) Nu kommer der sikkert en tekniker på besøg igen med et
skillefilter eller hvad ved jeg. Hvorfor i alverden har de teknikere
der kommer ud ikke dækket sig ind således at de kan løse opgaven
uanset hvad de ser på stedet?
- Synes bare det er lidt underlidt syret, og især for min søster som
desværre ikke får lov at give sin lillebror aftensmad i dag
PS: Og tak til TDC som gar gjort det ikke-muligt at sende indlæg til
deres server. Derimod tak til Sunsite, som er i stand til at levere
det TDC ikke kan.