Hvorfor slikker katten vores sofa_
Fra : simon

Dato : 02-04-02 06:01

Hej Ng!

Vi har en kastreret hankat (almindelig rød kat) 9år gl., der er begyndt en
gang imellem at slikke møblet, han ligger på, så det ser ud, som havde det
fået en tur med mellemfint sandpapir. Nu er problemet dels, at han ikke
gider pudse alle møblerne over det hele og dels det, at vi ikke rigtig
forstår, hvad der er årsagen til denne adfærd.

vh simon

Fra : Kate

Dato : 02-04-02 16:47

"simon" <simonix@post8.tele.dk> wrote in

> [...]
> problemet dels, at han ikke gider pudse alle møblerne over det
> hele og dels det, at vi ikke rigtig forstår, hvad der er årsagen

Jeg aner ikke hvorfor de gør det, men Sofie, som bliver 12 i Juni, gør
det også i perioder, det er så godt nok mest min seng som hun kan vaske
så den er helt våd i hjørnet. Hvis jeg lægger en hånd på stedet slikker
hun så bare min hånd og så foretrækker jeg at hun ordner madrassen
Aner ikke om hun er specielt skør for hankattene gør det aldrig, men
hun har gjort det lige siden jeg fik hende ca. 3 mdr. gammel.

Kate