Naboens forårsklargøring
Fra : Jens Juul

Dato : 01-04-02 22:00

Hej NG

Sikkert et trivielt problem - men alligevel. Som så mange andre har jeg
nydt det gode vejr med at klargøre båden her i påsken. Fin og ren er den
blevet - så stor var min irritation da jeg igår kom ud og så at hele
bådens dæk og cockpit var dækket af et fint lag blåt slibestøv fra naboens
båd hvor de havde slebet bunden af.
Nå tænkte jeg - op i røven med det, den får lige en spuling så er den fin
igen. Men nej, støvet er ligsom brændt fast - jeg har prøvet med
forskellige milde sæbemidler og knofedt og ligemeget hjælper det.

Hvad faen gør man ?? Er der nogen der kender en vidunderkur ?

Mvh Jens

Fra : Janne T

Dato : 02-04-02 01:17

Hej,
Du tar lämpligen kontakt med din naboe och ber honom att göra rent din båd.
Vill han inte göra det, föreslår jag att Du säger till ham att Du tar in en
professionell firma på hans bekostnad så får Du se vad hans valg blir....
(allt detta förutsätter ju att Du vet vem han är - men det går kanske att
finna ut).
hilsen fra Sverige
/Janne

--
S/Y Labamba
SFC6357

Fra : a

Dato : 02-04-02 12:09

Hvis det er malestøv burde du kunne slibe det af. Men hvis det er jernstøv
(rødligt) fra en jernkøl så skal du bruge oxalsyre som fjerner bare ved at
hælde lidt på og efterskylde efter 2 minutter.

Vh. Michael

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-04-02 13:46

> [...]
> forskellige milde sæbemidler og knofedt og ligemeget hjælper det.
>
> Hvad faen gør man ?? Er der nogen der kender en vidunderkur ?

Hempels Boat wax til dækket - godt med knofedt.

Og et par på skrinet til naboen - osse godt med knofedt!

Claus

Fra : Jens Juul

Dato : 03-04-02 14:07

clausnews@hotmail.com writes:

>naboens
>fin

>Hempels Boat wax til dækket - godt med knofedt.
>
>Og et par på skrinet til naboen - osse godt med knofedt!
*GGGGG*

Det prøver jeg.....

Mvh Jens