Automatisering
Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 31-01-01 00:34

Hej,
Jeg kunne godt tænke mig at udføre en kommando med mange filer som argument.
noget henad:
find . -name *.jpg -type f -exec cvs add .kb {}\;
bare hvor filerne samles sammen i stedet for at udføre en kommando
hver.

Hvem kan give mig et hint?

--
/Morten
I've got enough money saved for the rest of my life.

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 31-01-01 01:14

> [...]
> find . -name *.jpg -type f -exec cvs add .kb {}\;
> bare hvor filerne samles sammen i stedet for at udføre en kommando

for MYFILE in `find . -name *.jpg -type f`; do
cvs add .kb $MYFILE
done

Håber det virker

--
Tonny

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 31-01-01 06:06

On Tue, 30 Jan 2001 23:34:27 GMT, Morten Breum Mikkelsen wrote:

> [...]
> find . -name *.jpg -type f -exec cvs add .kb {}\;
> bare hvor filerne samles sammen i stedet for at udføre en kommando

Prøv med,

cvs add .kb `find . -name *.jpg -type f -print`

--
Stig

Fra : Peter Makholm

Dato : 31-01-01 08:00

"Morten Breum Mikkelsen" <newsread@mikkelsens.netx> writes:

> find . -name *.jpg -type f -exec cvs add .kb {}\;
> bare hvor filerne samles sammen i stedet for at udføre en kommando
> hver.

Der er grænser for hvor lang en komando kan være. Hvis du har mange
filer vil det derfor være umuligt at have dem alle sammen på sammen
komandolinje.

xargs kan hjælpe til at splitte filerne op så der komandolinjen ikke
bliver for lang. Tilgengæld kan komandoen blive kaldt flere gange med
forskellige filer som argument.

find . -type f | xargs cvs add

--
GNU sutter vel i det hele taget på mange måder når man først er
holdt op med at falde i svime over at det er frit. Synd vi ikke

Fra : Alex Holst

Dato : 02-02-01 03:21

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

> [...]
>
>xargs kan hjælpe til at splitte filerne op så der komandolinjen ikke
>bliver for lang. Tilgengæld kan komandoen blive kaldt flere gange med

Jeg har ikke fulgt denne traad, men der er meget faa tilfaelde hvor denne
slags manipulation med filer er noedvendig for at CVS kan klare situationen.

--
Alex Holst | Shall I tell you about my life? They say I'm a man of the world.
| I've flown across every tide, and I've seen lots of pretty girls.
UCE free zone. Don't CC me on posts. I don't speak for my employer. Wibble.

Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 02-02-01 10:07

In article <slrn97k6c9.f4.alex.holst@arrogance.eng.eircom.net>, "Alex
Holst" <alex.holst@eircom.net> wrote:

> Jeg har ikke fulgt denne traad, men der er meget faa tilfaelde hvor
> denne slags manipulation med filer er noedvendig for at CVS kan klare
> situationen.

Jeg læste på http://cvsbook.red-bean.com/ at den ikke var god til
binære filer, da den laver noget linjeskiftskonvertering og
keyword-expansion, og at binære filer derfor skal tilføjes med -kb.
Fortæl endelig, hvis der er en smartere måde at gøre det på?
--
Morten Mikkelsen
When crazy people go through the forest, they take the psycho path

Fra : Bjarne

Dato : 31-01-01 10:12

In article <7cId6.2103$aE.24506@twister.sunsite.dk>,
> [...]
>hver.
>
>Hvem kan give mig et hint?

cvs add .kb `find . -name *.jpg -type f -print `

mvh,
Bjarne