timezone
Fra : The Amazing Grace

Dato : 02-04-02 03:48

Hej,

jeg har mas med at få timezone sat rigtigt på min eCS...

Efter installation stod den som

SET TZ=EST5EDT,4,1,0,7200,10,-1,0,7200,3600

Jeg har været inde i System setup og set i "locale", men der kan man
tilsyneladende ikke ændre tidszone. Derfor rettede jeg simpelthen linjen
i config.sys til:

SET TZ=EST-1EDT

Alt hvad der kommer bagefter er default-indstillinger, som burde kunne
udelades.

Men maskinen starter stadig op i tidszonen 5 timer vest for Greenwich. I
config.sys bliver linjen simelthen rettet tilbage til hvad den var ved
installation.

Det er det samme selvom jeg skriver hele smøren, altså:

SET TZ=EST-1EDT,4,1,0,7200,10,-1,0,7200,3600

En set-kommando i startup.cmd hjælper heller ikke.

Er der nogen ideer, så tager jeg gerne imod...

Mads Hansen

--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : peter volsted

Dato : 01-04-02 21:57

hi

> The Amazing Grace wrote:
>
> Hej,
>
> jeg har mas med at få timezone sat rigtigt på min eCS...
>
> Efter installation stod den som
>
> SET TZ=EST5EDT,4,1,0,7200,10,-1,0,7200,3600

Min ser sådan ud:
SET TZ=CET-1CES,3,-1,0,7200,10,-1,0,10800,3600
Den klarede i går for 2. gang automagisk skift til sommertid sammen med
Kai Uwe Rommel's vidunderlige, lille daytime.exe, der i en detached
session, hver 4. time checker min pcs clock med Tiscalis sntp-server.
daytime.zip er på Hobbe's.
der finder ud osse time868f.zip, der indeholder Norbert Dey's smukke
tzcalc.

--
good luck

peter

Fra : The Amazing Grace

Dato : 02-04-02 08:14

peter volsted wrote:

> [...]
> daytime.zip er på Hobbe's.
> der finder ud osse time868f.zip, der indeholder Norbert Dey's smukke

Tak, det vil jeg prøve i morgen!

Mads

--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : Thomas Lersey

Dato : 02-04-02 16:32

peter volsted wrote:

> [...]
> daytime.zip er på Hobbe's.
> der finder ud osse time868f.zip, der indeholder Norbert Dey's smukke

Der er en fejl i tzcalc, vælger man Danmark viser programmet en forkert
værdi for TZ. Vælg Sverige og se den rigtige værdi.

Fra : peter volsted

Dato : 02-04-02 20:01

hi Thomas

Thomas Lersey wrote:

> Der er en fejl i tzcalc, vælger man Danmark viser programmet en forkert
> værdi for TZ. Vælg Sverige og se den rigtige værdi.
'Min udgave':
80949 1196 0 12-11-96 16:28 TZCALC.EXE
har jeg ikke fundet fejl i.
Både ved valg af Danmark og Sverige viser den samme streng: 7200 & 10800
i ovennævnte er erstattet af 3600. Som du let ser i tzcalc betyder det,
at det aktuelle tidsskift skal foregå klokken 1 nat. Korrigerer du på
rullemenuen i tzcalc vinter til sommertidsskiftet til klokken 2, og
sommer til vinterskiftet til klokken 3 får du den streng jeg anførte
ovenfor.
Som nævnt har den formået at holde mit ur korrekt gennem 2 vinter-sommer
skift og et sommer-vinterskift

--
good luck

peter

Fra : Allan

Dato : 02-04-02 17:22

On Tue, 2 Apr 2002 02:47:47 UTC, The Amazing Grace <amaze@worldonline.dk> wrote:

> Hej,
>
> jeg har mas med at få timezone sat rigtigt på min eCS...

Underligt, for det kan eCS da ellers selv finde ud af.
Du skal nok bare give den indbyggede eCS Clock en hjælpende hånd.
Højre klik på uret i WarpCenter (eCSCenter), så får du eCS Clock frem.
Højre klik og vælg settings -> timezone

Vælg Danmark

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.