Canon scanner FB620U og Win XP
Fra : Martin Østerberg

Dato : 01-04-02 17:44

Hej !

En nabo har denne kombination, men kan ikke få det til at virke. Jeg
har nu fået XP til at genkende scanneren, og den er tilsyneladende
installeret o.k.

Problemet opstår når han prøver at bruge scanneren. Der opstår en
TWAIN error T009, T021 og T039. Disse fejl indikerer at det ikke er
den rigtige twain_32.dll der ligger i windows biblioteket. Jeg har
forsøgt at lægge den fil ind (hentet hos canon) i windows biblioteket,
men må konstatere at XP erstatter den med en anden twain_32.dll fil
med højere versionsnummer så snart jeg kigger den anden vej

Tror det er årsagen til problemet, er der nogle der har et forslag til
hvordan vi kommer videre ?

Martin

Fra : Madsen

Dato : 01-04-02 18:34

Martin Østerberg skrev:

> [...]
> biblioteket, men må konstatere at XP erstatter den med en anden
> twain_32.dll fil med højere versionsnummer så snart jeg kigger den

Jeg tænker at Twain_32.dll er en beskyttet systemfil så den bliver
overskrevet igen af WinXP og hurra for det. Det plejer heller ikke at
være et problem med den version af Twain_32.dll som følger med til
styresystemet. Jeg kører f.eks. med en meget gammel Relisys-scanner på
WinXP og det kører fint med XP's Twain-drivere.
Hvis det er en scanner koblet til via SCSI så husk at starte scanneren
før du starter pc'en. Samtidig skal man ofte ind i og vælge 'Twain-
source' inden man vælge 'Acquire', eller hvad det nu end hedder ved dig
eller rettere ved naboen.

Madsen.

Fra : Martin Østerberg

Dato : 02-04-02 03:38

On 1 Apr 2002 17:34:16 GMT skrev Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
....:

> [...]
>styresystemet. Jeg kører f.eks. med en meget gammel Relisys-scanner på
>WinXP og det kører fint med XP's Twain-drivere.

Aha...må blankt erkende at jeg ikke er en ørn til XP og scannere. Var
af den overbevisning at driveren Canon lægger ved skulle bruges.

> [...]
>før du starter pc'en. Samtidig skal man ofte ind i og vælge 'Twain-
>source' inden man vælge 'Acquire', eller hvad det nu end hedder ved dig

Det er en USB scanner, og XP'en har fundet den, har kørt test fra
kontrolpanel uden problemer. Et medfølgende 'toolbox' program reagerer
som det skal når en knap på scanneren betjenes (det popper op). Vil
kigge efter om scanneren skal acquires et sted, og takker ellers for
dit forslag. Skulle andre have samme kombination (og samme problemer)
er jeg glad for respons !

Til slut skal det måske lige indskydes at jeg måtte rydde op i 20+
fejlende installeringer. Det lykkedes fra regedit af, men kostede
blod, sved og en enkelt glædeståre (til sidst). Måske jeg ikke har
fået ryddet ordentligt op ?

Martin

Fra : Jonathan

Dato : 02-04-02 16:00

Det kan også være en problem med installationen af USB. Har du prøvet flere
kombinationer af installations rækkefølger?

Boot->Sætscanner til->istaller software
eller
Sæt scanner til->Boot->installer software
eller
Installer software->reboot->Sætscanner til

osv

Jeg havde mange problemer med min scanner, men fandt en rækkefølge der
duede...

Fra : Martin Østerberg

Dato : 02-04-02 18:21

On Tue, 2 Apr 2002 16:59:32 +0200 skrev "Jonathan"
<jmbj@worldonline.dk> ...:

> [...]
>Sæt scanner til->Boot->installer software
>eller
>Installer software->reboot->Sætscanner til

Har været, der prøvet det, tror jeg installerede det et par gange i
nat mens jeg sov...

Martin