50 watt
Fra : Sven

Dato : 01-04-02 17:24

Hej.
Er det muligt at bygge en 2 Ghz PC med 1 Gb ram og en 80 Gb hd, lydkort og
netkort som kører som server. Samtidig må den højst bruge 50W (uden
monitor). En bekendt har en sådan PC, og han påstår, at den bruger under 50W
når den er tændt kontiuerligt. Jeg vil mene, at med AMD er det helt
udelukket, men hvad med en pentium-PC?
Mit gæt er, at det ikke kan lade sig gøre.

B.T.

Fra : Thomas Bowers

Dato : 01-04-02 17:53

"Sven" <sven@nospam_stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> udelukket, men hvad med en pentium-PC?
> Mit gæt er, at det ikke kan lade sig gøre.

Det er umuligt (har han sagt det i dag ? ---> dato'en !).... Faktisk så
bruger P4'eren (0,18 micron) en hel del mere effekt end AMD's XP !

En P4 2,0 ghz sluger hele 75,3 W, hvor XP2000+ bruger omkring 62,5 W i snit,
og XP'eren er endda en hel del hurtigere

Det skal dog siges til Intels forsvar at deres nye Northwood 2,0 ghz (0,13
micron teknologi) kun bruger 52,4 W. AMD er dog også på trapperne (her i
april) med deres 0,13 micron kaldet Thoroughbred, som jeg gætter på vil lige
på omkring samme forbrug.

Hilsen Thomas

Fra : Thomas Bowers

Dato : 01-04-02 17:55

> [...]
> micron teknologi) kun bruger 52,4 W. AMD er dog også på trapperne (her i
> april) med deres 0,13 micron kaldet Thoroughbred, som jeg gætter på vil

De nævnte værdier er KUN for cpu'erne, så W for ram, hd etc. skal
selvfølgelig lægges oveni !

Hilsen Thomas

Fra : Peter Pan

Dato : 01-04-02 18:41

"Thomas Bowers" <BowersNOSPAM@ostervold.dk> skrev i en meddelelse
> De nævnte værdier er KUN for cpu'erne, så W for ram, hd etc. skal
> selvfølgelig lægges oveni !

MEN...det er hvad den maximalt kan bruge. Hvis den står som server og aldrig
er særlig belastet vil den slet ikke bruge så meget. Men om et helt system
kan ligge under 50W tror jeg er umuligt. Der er en grund til at PSU'erne
idag ligger over 300W...

Mvh
Anders

Fra : Thomas Bowers

Dato : 01-04-02 19:24

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:a8a5ui$t68$1@sunsite.dk...
> [...]
> kan ligge under 50W tror jeg er umuligt. Der er en grund til at PSU'erne

Nej, de værdier jeg har beskrevet gennemsnits forbruget......max-forbruget
ligger en del højere.
Selvfølgelig vil f.eks en gateway-server oftest kun bruge et par % af
cpu'en, men så er man også dum hvis man sætter en 2 ghz som firewall !

Hilsen Thomas

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 01-04-02 20:31

"Thomas Bowers" <BowersNOSPAM@ostervold.dk> wrote in message
> [...]
> Selvfølgelig vil f.eks en gateway-server oftest kun bruge et par % af
> cpu'en, men så er man også dum hvis man sætter en 2 ghz som firewall !

Det afhænger vel af nettet bagved

MVH
Thomas

Fra : Thomas Bowers

Dato : 01-04-02 21:07

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote in message

> "Thomas Bowers" <BowersNOSPAM@ostervold.dk> wrote in message
forbruget......max-forbruget

> Det afhænger vel af nettet bagved
>
> MVH
> Thomas

Ok, fair nok.....hvis man har en hel B-klasse kan jeg godt acceptere at en
500-700 mhz (skud i tågen) er på sin plads

Men så er vi også tilbage til topic, da server cpu'en rent faktisk skal lave
noget => højt forbrug ...hehe

Hilsen Thomas

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 01-04-02 22:01

> [...]
> 500-700 mhz (skud i tågen) er på sin plads
> Men så er vi også tilbage til topic, da server cpu'en rent faktisk skal

Hehe, ja....

Hvis i(B.T) skal afgøre jeres diskution så hiv fat i jeres elselskab, de vil
sikkert gerne låne jer en effektmåler som kan sættes imellem stikprop og
stikkontakt...

MVH
Thomas