Instinkt
Fra : Daniel

Dato : 01-04-02 16:19

Det undrer mig lidt at jeg ikke har set nogen indlæg angående de to
´Rottweilere på blot 8mdr der bed en lille dreng ihjel i Tyskland.
Ér det mon fordi det ødelægger lidt idyllen angående at der kun
eksisterer farlige hundeejer, men ikke hunde.
Jeg har en fornemmelse af at mange personificerer deres hunde, hvilket
er farligt. Jeres kældedyr er en hund med instinkter, som ikke altid
kan undertrykkes, hvilket betyder at hundeejere skal være påpasselige,
for jeres lille Fido er et dyr, et dyr der kan gøre skade også selvom
ejeren gør alt for at Fido skal væere den rene kælledægge.

Fra : sabrina

Dato : 01-04-02 17:10

Hej Daniel

Der er skam kommet et indlæg ang. den episode du omtaler
Det hedder "Artikel" og er skrevet af Mejdahl.

Hvis du stadig ikke kan finde det så klik på nedenstående link:
http://www.kandu.dk/dk/news/149231/groupid/20701

Der er dog kun kommet en tilbagemelding på det.

Med venlig hilsen

Sabrina og Victor, en Berner Sennen hvalp på knap 5 mdr.

http://www.kandu.dk/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-04-02 17:41

Hej Daniel

Hændelsen er meget tragisk, stakkels knægt. Men nu skal vi altså heller ikke
gøre vore hunde til frådende udyr. En rottie på 8 mdr kan man sagtens have
nået at gøre farlig, hvis det er det man ønsker.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-04-02 19:07

Jeg har skam skrevet et indlæg om det ! Jeg tænker at nu bliver det
"spændende" om tyskerne "løser" problemet ved at forbyde den_ tyske_
rotweiler ? ligesom de gjorde med de _engelske_ bullracer da der i
år2000 skete et forfærdeligt uheld magen til bare med en Pittbull
terrier og en Amstaff !"som iøvrigt var fyldt med narkotiske stoffer i
mavesækken som blev fundet ved opdoktionen" på det tidspunkt "løste"
de jo problemet ved at forbyde de mindre udbredte bullracer , og køre
en voldsom hetz imod ejerne af disse "som stadig foregår dernede"

Men når det nu er en race som er så populær og udbredt som rotweileren
er , tjae hvad gør de så ? det er jo ikke lige så nemt at forbyde en
hund som politi og vagter bruger !så er det jo nemmere med de racer
som ikke var lige så almindelige i tyskland !

Så mit gæt er at der intet sker i denne sag da det jo er en tysk race
det drejer sig om !?

Og ja du har ret i at det er et dyr med instinkter , og problemet
kunne måske være undgået hvis ejeren havde valgt hund/e der passede
til hendes fysiske/psysiske styrke !! så ville hun måske have haft det
nødvendige mod til at hive hundene væk og styrken til det ! hun har
simpelthen valgt hunde hun ikke kunne !!

Hvis det nu havde været en Pitt Bull Terrier eller ligende der havde
lavet ulykken så kan jeg love dig for at folk ville skrive om det og
der ville blive snakket ! for så ville det jo pludselig være meget
mere "spændende" folk interserer sig kun for det som er nemt at dømme
! når en labrador bidder et barn "som også skete for ikke så lang tid
siden , så nævner folk det ikke ?? det er ikke lige så godt
samtaleemne åbenbart ? der er jo mange med disse hunde herhjemme !og
så er det ikke så nemt at sige de skal bare forbydes !

Der findes ikke onde hunde , kun dårlige ejere .

On 1 Apr 2002 07:19:28 -0800, Danielbergman21@hotmail.com (Daniel)
wrotd: