Spørgsmål omkring min afdøde hest
Fra : Michael Hoelgaard

Dato : 01-04-02 16:12

Hej Nyhedsgruppe.

Jeg er ny i her så jeg ville lige spørge jer om noget. Min hest er død for 3
måneder siden og jeg spekulerer hver dag på hvor han er kommet hen. Han blev
hentet af nogle mænd jeg kan ikke lige huske firmaet da det var gårdens ejer
der ringede og bestilte dem. Jeg var alt for ked af det. Men er der nogle
der kender til det? Bliver de brændt, begravet eller brugt til forsøg?

Jeg savner min hest utrolig meget da jeg har haft den i 12 år. Er der andre
med samme skæbne?

Tak for hjælpen

Louise

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 01-04-02 16:30

In article <TU_p8.86$En1.1740@news.get2net.dk>, Michael Hoelgaard wrote:
> Hej Nyhedsgruppe.

Hej Michael Hoelgaard ?? eller er det Louise ??

> [...]
> der ringede og bestilte dem. Jeg var alt for ked af det. Men er der nogle
> der kender til det? Bliver de brændt, begravet eller brugt til forsøg?

Tidligere blev de lavet til fisk og benmel. Pga. af risikoen for
kogalskab, så gør man ikke det længere. Jeg vil tro de bliver
destrueret, dvs. brændt og så restener sikkert begravet.

> Jeg savner min hest utrolig meget da jeg har haft den i 12 år. Er der andre
> med samme skæbne?

Ja, men det er mange år siden. Det er vel 10+ år siden at jeg
mistede min pony. Den fik kolik.

JonB

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-04-02 08:51

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kogalskab, så gør man ikke det længere. Jeg vil tro de bliver
> destrueret, dvs. brændt og så restener sikkert begravet.

Hvordan er det nu lige man laver hest om til fisk ???

Efter hvad jeg har hørt bliver de brændt.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 02-04-02 09:19

In article <3ca962e1$0$76826$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Christian B. Andresen wrote:

> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er det nu lige man laver hest om til fisk ???

"... til fisk OG BENMEL"
Det produkt blev så fodret i andre dyr, så de fik proteiner.
+ vist nok vingummi + ...

> Efter hvad jeg har hørt bliver de brændt.

Ja, nu om dage, pga. af risikoen for kogalskab.

JonB

Fra : Lilian Hansen

Dato : 01-04-02 21:00

Hej Louise
Jeg føler med dig. Jeg syntes ikke du skal tænke over hvad der sker
bagefter. Tænk hellere på alle de dejlige timer i har haft sammen. Det er
lettere at komme videre så.
Knus Lilian

Fra : Ganti-tøsen

Dato : 02-04-02 21:50

> [...]
> der kender til det? Bliver de brændt, begravet eller brugt til forsøg?
>
> Jeg savner min hest utrolig meget da jeg har haft den i 12 år. Er der

Hej Louise

Det var dog sørgeligt for dig og din hest, jeg kan kun sige, at jeg føler
med dig.
Jeg havde spørgsmålet oppe at vende, da min egen hest var syg, fordi jeg som
dig ville vide ALT. Min dyrlæge fortalte, at de bliver kørt til destruktion,
altså brændt, selvfølgelig hvis de ikke decideret bliver slagtet.

Desuden vil jeg sige ligesom Lillian, tænk ikke på bagefter, men husk de
gode og de lyse stunder.
Nu ved jeg, at jeg bevæger mig ind på et "farligt emne" men jeg vover pelsen
(eller burde jeg sige hylsteret) men tænk ikke på din hests døde krop som
DIN HEST, for det er det vitterligt ikke mere. Kroppen er bare et hylster vi
har til låns, og når der ikke er mere liv, er hylsteret tomt. LIVET - det
var det der var indeni det tomme hylster, og det har fået fred og ro.

Jeg ved det tager sin tid, at glemme, særligt hvis der ligger grimme
oplevelser bag, du skrev ikke hvordan din hest døde, men som tiden går vil
savnet blive afløst af lykkelige minder. Sorgen er jo en følelse der
påvirker os i modsat retning, ikke sorg som sådan over at dyret ikke lever
mere, men sorg over savnet som man selv føler indeni. Savnet får det til at
suge i maven, og man får lyst til at skrige sin egen uretfærdighed ud. Det
er en del af en process som man skal igennem. Suget i maven vil aftage med
tiden og savnet vil vende til et lille suk. Men det vil altid være der !!!
Det lille suk kan man vende til glæde, når man begynder at mindes de gode
stunder.

De bedste hilsener
Gitte

Fra : Anet

Dato : 03-04-02 08:21

Jeg måtte selv vælge at aflive min hest for 1 1/2 år siden og det var noget
af det værste jeg har oplevet. Jeg stod selv med hende da hun blev aflivet
og bagefter dækkede jeg hende til og Kambas kom og hende. Jeg var virkelig
ked af det og savner hende i dag fordi hun bare var så god og rolig. Jeg
gjorde det at jeg fluks fik en anden hest for at komme videre og jeg var
endda så heldig at kunne købe hendes voksne datter som jeg så til gengæld
har måttet arbejde rigtig meget med for at få bare en ridehest ud af hend.

--
hilsen

Anet
http://www.anet.subnet.dk/