memoryhastighed.
Fra : Peter Hansson

Dato : 01-04-02 14:27

Hej.

I min bios er der en indstilling under chipset hvor man kan stille på
memoryhastigheder.
Der er følgende muligheder: 10ns, 8ns, normal, fast og turbo.

Er der nogen ide i at justere dem. Lige nu står de til 10ns.

Jeg har to ram: 1) Ncp Nc3152, 128MB PC133. 2) Spectek P16M648lwf-133C63A.

Bundkortet er en Soltek SL-56H5/H1.

PH

God påske!!!

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 01-04-02 15:27

"Peter Hansson" <phansson@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen ide i at justere dem. Lige nu står de til 10ns.
>
> Jeg har to ram: 1) Ncp Nc3152, 128MB PC133. 2) Spectek P16M648lwf-133C63A.

Prøv deg frem, er du uheldig så går maskinen i stå og da er det bare å
resette maskinen og gå inn i BIOS og forandre det tilbake.
Klarer du å få satt den til "turbo" så vil maskinen bli merkbart raskere.
Prøv først 8ns så normal før du går videre, kun et steg om gangen.

Fra : Peter Hansson

Dato : 01-04-02 16:13

"Dr. Ahcir" <rgallagher@c2i.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Klarer du å få satt den til "turbo" så vil maskinen bli merkbart raskere.
> Prøv først 8ns så normal før du går videre, kun et steg om gangen.

Det lykkedes at få den til at køre i "Turbo". Mange tak!

PH