lydkort
Fra : rasmus carlsen

Dato : 01-04-02 13:35

Hej NG,

Jeg har brug for hjælp thi jeg er uden for min egen formåen ...
Nuvel - jeg skal bruge et lydkort med digital ind- og udgang. Hvad skal jeg
se efter?
Jeg skal lave en smule lydredigering hjemme (ikke musik) ... indspilning fra
en DAT og udspilning til DAT. Det er altså (næsten) ligegyldigt hvordan det
lyder, når jeg sidder foran skærmen.
Er det noget med at sådan et lydkort skal have en stor spand hukommelse?

mvh

rasmus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-04-02 14:07

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg har brug for hjælp thi jeg er uden for min egen formåen ...
> Nuvel - jeg skal bruge et lydkort med digital ind- og udgang. Hvad skal
jeg
> se efter?

Der er vist et par stykker

> [...]
fra
> en DAT og udspilning til DAT. Det er altså (næsten) ligegyldigt hvordan

Hvilke sample rates kører DAT på?
Hvad med overgang til harddisk recording?

Det jeg sådan lige kender til, er Terratec´s nye DMX 6fire sæt

Den har en ekternbox til montering i cd-rom slot

Her er der:

1 Sæt analog line In
2 Sæt Phoneingang
1 Sæt analog Line Out
Mic IN
Head Out
Digital In, Toslink
Digital In, Coaxial
Digital Out, Toslink
Dogital Out, Coaxial
midi in/out

Det bedste og det hele, er at det er et topkvalitets lydhardware. Der kan
klare helt op til:

24 Bit 96 khz, både optagelse og afspilling.

Det er nok det bedste bud på et kort, aom er billigt og som er meget
anvendeligt til lydoptagelse.

www.terratec.de for bedst Info, ellers www.terratec.net

Det koster 1800 kr.

> Er det noget med at sådan et lydkort skal have en stor spand hukommelse?

Det er da vist kun til Midi delen, som således kan indeholde mange
instrumenter. Men det har du vist ikke brug for?