D-Link router
Fra : Nyrup Jensen

Dato : 01-04-02 12:00

Jeg har en ADSL-linie fra TDC-bredbånd, hvortil jeg har tilslutter en DI-804
router.
Jeg har fast IP-adresse aaa.bbb.ccc.ddd

Jeg har også et web domænenavn, som jeg gerne selv vil hoste på en PC, som
kører WIN 2000 Professional og IIS.

Jeg har bestilt redeligering af www.xxxxxx.dk til aaa.bbb.ccc.ddd.

Hvordan skal jeg konfigurere såvel PC, som router for at få denne
selv-hosting til at virke.

Jeg behøver nogle tips, da jeg kun har lidt kendskab til netværk.

Skal jeg bruge fast IP-adresse f.eks. 192.168.0.100 på min PC?.
Skal den have et fast Computernavn på PC?
Hvor skal jeg angive mit aaa.bbb.ccc.ddd på routeren?

Og så videre.
Jeg kan se at det er mange spørgsmål, men kan nogen give hints om hvor jeg
eventuelt kan finde oplysninger?

med venlig hilsen Jan

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 02-04-02 03:56

"Nyrup Jensen" <nyrup_jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og så videre.
> Jeg kan se at det er mange spørgsmål, men kan nogen give hints om hvor jeg

Du skal lave en port forwarding i din router til den maskine der skal køre
din webserver. Port 80 er standart http port (en "komplet" port liste kan
ses på: http://www.iana.org/assignments/port-numbers).

Hvis maskinen altid er tændt vil den som regel beholde den samme IP adresse,
en del routere husker mac adresserne på maskinerne og tildeler de samme ip
numre til mac adresserne ved næste log-on, men regn ikke med dette altid er
tilfældet. Du kan finde din interne IP-adresse på din webserver ved at pinge
navnet på webserveren.

Min TDC NetExpress har fast IP og det skal jeg ikke "fortælle" routeren, den
får automatisk tildelt den samme ip når den logger på. Så det gør din
sikkert også.

Vær opmærksom på at DK Hostmaster har regler for hvornår et domæme regnes
for aktivt de kan findes på www.dk-hostmaster.dk (Der er MANGE regler på den
side *G*) Men primært har det noget at gøre med antallet af aktive
nameservere der er tilknyttet domænet.

Har du flere spørgsmål så skriv bare til min mail adr.
(nimbus39@hotmail.com)

Thomas