netværk via ADSL
Fra : kim

Dato : 01-04-02 11:34

Hej

Jeg har 4 computere som via netkort, en switch, en router deles om en ADSL
bredbåndsforbindelse. Alle computerne kan fint gå på nettet.
Kun 2 ud af de 4 computere kan se hinanden således at man kan dele filer
osv.
De 2 computere som kan dele filer med hinanden køre med windows 2000.
De 2 computere som ikke kan dele filer med hinanden køre med windows 98
Alle computere har klientprogram til microsoft netværk, fil og
udskriftdeling microsoft netværk og internet protokol TCP/IP installeret.

Hvordan løses problemet med at 2 af maskinerne ikke kan dele filer ?

Hilsen Kim

Fra : Car

Dato : 01-04-02 11:49

Tjek, at Win98'erne har samme arbejdsgruppe og subnetmask som win2k og at
alle pc'ers ip adresser har de samme tal i de tre første grupper i ip-nr.
men forskellige tal i gruppe 4.
Desuden skal du nok aktivere gæstekontoen på begge win2k'erne.

Fra : Martin S.

Dato : 01-04-02 12:23

> [...]
> Alle computere har klientprogram til microsoft netværk, fil og
> udskriftdeling microsoft netværk og internet protokol TCP/IP installeret.

prøv også at installere netbeui protokol og eller ipx/spx protokol

> Hvordan løses problemet med at 2 af maskinerne ikke kan dele filer ?

sørg for at oprette en konto i win2000 således at win98 maskiner får adgang
til win2000
og selvfølgelig at dele drevene......
Martin

Fra : kim