??? ang mit Soltek SL-75DRV4 mb
Fra : Jan Hougaard

Dato : 01-04-02 11:15

Kan man koble blæseren der sidder på chipsættet fra?
Den larmer næsten mere end min Silent Viking.

Kan det godt passe at man ikke kan se omdr.-tallet på Silent Viking-køleren
i bios elller den medfølgende ITESmart program?

mvh Jan Hougaard

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-02 11:23

In dk.edb.hardware.bundkort, Jan Hougaard wrote:

> [...]
>
>Kan det godt passe at man ikke kan se omdr.-tallet på Silent Viking-køleren
>i bios elller den medfølgende ITESmart program?

Nogenlunde samme spørgsmål har været rejst før. Det handlede godt nok
om DRV2, men der er jo næsten ingen forskel på de to kort:
<http://makeashorterlink.com/?S11D52C9>

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-02 13:52

In dk.edb.hardware.bundkort, Lars Stokholm wrote:

[snip]
> [...]

Ja, jeg kan i hvert fald heller ikke på mit DRV4. Men MotherBoard
Monitor kan som sagt.

>Nogenlunde samme spørgsmål har været rejst før...

Det var rettet mod dit første spørgsmål om chipset blæseren.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : J.L.C & B.F

Dato : 01-04-02 13:44

prøv Mortherboard Monitor istedetfor jeg havde samme problem med en
anden type køler..

ligger på www.tweakup.dk

Fra : Martin Kierkegaard

Dato : 02-04-02 07:51

> Kan man koble blæseren der sidder på chipsættet fra?
> Den larmer næsten mere end min Silent Viking.

Har et Epox búndkort, og der har jeg helt fjernet blæseren på chipsættet,
der sidder nu kun en lille køleribbe. Har fungeret fint i den sidste måneds
tid.

Hilsen Martin

Fra : Sporten

Dato : 02-04-02 10:13

"Jan Hougaard" <jan_hougaard@stofanet.dk> wrote in message
> Kan man koble blæseren der sidder på chipsættet fra?

ja det kan du godt, men en anden mulighed er at lave 7 volt tricket, det
har jeg gjordt ved den der sidder på mit DRV4. og den har ikke problemer med
at køre med en fsb på 152Mhz.

her er lige et link til 7 volt tricket http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Mvh
Sporten.