Logitech Cordless interferens
Fra : i8pedro

Dato : 01-04-02 10:55

Hej alle.

Problem: 2 PC's ( 1 XP, 1 ME) står med en meters mellemrum. Begge
bruger en Logitech Cordless mouseman wheel. Det har fungeret fint. Nu
forstyrrer de hinanden.

Har forsøgt både med og uden logitech drivere på begge. ( vil
foretrække uden..:) ). Har forsøgt at flytte modtagerene rundt
omkring.

Eneste nye i opsætningen er en switch. Har dog svært ved at forestille
mig at musene "broadcaster" over netværket ?

Håber nogle derude har en god ide.

På forhånd tak!

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 01-04-02 12:41

"i8pedro" <i8pedro@yahoo.com> wrote in message
> [...]
>
> Eneste nye i opsætningen er en switch. Har dog svært ved at forestille
> mig at musene "broadcaster" over netværket ?

Vel, radiobølger forplanter seg videre gjennom ledningene og har du koblet
sammen to PC'er med nettverkskabel så er de ikke elektrisk isolert fra
hverandre.
Har du prøvd å skifte kanal på mus/tastatur?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-04-02 14:32

"Dr. Ahcir" <rgallagher@c2i.net> wrote in message

> Vel, radiobølger forplanter seg videre gjennom ledningene og har du koblet
> sammen to PC'er med nettverkskabel så er de ikke elektrisk isolert fra
> hverandre.

Hmm, lyder lidt mystisk.

Men man kan da prøve at flytte lidt på modtagerne...

Prøv på den ene computer at sætter den nær mus og tastatur. Og den anden
lidt væk. Eller prøve at flytte på livet løs.

> Har du prøvd å skifte kanal på mus/tastatur?

Ved du noget om dette fænomen:

Efter at jeg fik et nyt sæt mus og tastatur fra Logitech. Virker mit
tastatur ikke så langt.

Før kunne tastaturet tække ca. 20 meter, inde i huset. Og musen ca. 3 meter.

Nu er problemet, at tastaturet MAX rækker 1 meter. Det er lidt ubrugeligt,
da jeg ikke kan flytte på det!!

Men musen har nu en bedre rækkevidde... På ca. 8-10 meter

Fra : Esben

Dato : 02-04-02 02:09

> [...]
> da jeg ikke kan flytte på det!!
>
> Men musen har nu en bedre rækkevidde... På ca. 8-10 meter

Måske har de nedsat effekten på senderne i apparaterne for at kunne anvende
strømmen andre steder.

--
Esben

Fra : i8pedro

Dato : 02-04-02 06:48

On Mon, 1 Apr 2002 15:31:57 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

I mellemtiden har jeg eksperimenteret med og uden netværk. Det gør
ingen forskel. Det burde det jo heller ikke. Jeg forsøgte igen at
flytte på modtagerene og samtidig re-connecte musene. Det hjalp !

Tak for de gode ideer.. :)