Afmontering af passiv køler
Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 01-04-02 10:50

Jeg har en gammelt tnt2 32 mb. grafikkort fra gainward som larmer en del.
Derfor har jeg tænkt mig, at montere en større passiv køler istedet for den
nuværende lille passiv køler + en larmende blæser. Men hvordan afmonterer
jeg den gamle passive køler. Da ville fjerne den gav den sig ikke ret meget
og til sidte opgav jeg for ikke at ødelægge det hele. Hvad gør jeg nu..?

Skal jeg bare tage endnu hårdere fat eller er der andre måder at fjerne den
passive køler på...

Kasper

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 01-04-02 14:43

> Skal jeg bare tage endnu hårdere fat eller er der andre måder at fjerne
den
> passive køler på...

Hej Kasper

Jeg sidder med det samme problem - og "tør" simplethem ikke bare trække til.
Jeg vil da håbe at der er nogen derude der kan hjælpe lidt, da en søgning på
overclocking.dk ikke gav noget resultat

Ole

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-04-02 15:51

"Ole Rasmussen" <wolle@nork.auc.dk> wrote in message

> [...]
til.
> Jeg vil da håbe at der er nogen derude der kan hjælpe lidt, da en søgning

Prøv at se her:

http://www.rage3d.com/radeon/cooling/

Det kan måske give et vink, til en ide´ man kan fjerne profilen på..

Det var den eneste side jeg lige kender, men måske giver det ide´er?

Fra : Villy Jensen

Dato : 01-04-02 16:20

> [...]
> og til sidte opgav jeg for ikke at ødelægge det hele. Hvad gør jeg nu..?
>
> Skal jeg bare tage endnu hårdere fat eller er der andre måder at fjerne

Limen bliver angiveligt skør og sprød når den er stærkt nedkølet...:
Læg skærmkortet i dybfryseren i en times tid, og prøv at brække profilen
af (straks - inden limen bliver varmet op igen). Elektronikken skal kunne
tåle nedkølingen uden driftsspænding, men lad endeligt kortet opvarmes
langsomt til stuetemperatur, inden du monterer det påny.

skriv endeligt til NG om resultatet!

'god brækning'...

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 01-04-02 20:12

Hej Villy

Det var jo lige det der skulle til

3 timer på "køl", og profilet "sprang" næsten af )

Tak for rådet - også til Kasper, der mailede samme forlsag til mig

Ole

Fra : Uni Bull

Dato : 01-04-02 22:56

> 3 timer på "køl", og profilet "sprang" næsten af )

Sejt - det viste jeg sgu' ikke... Genialt!
--
Uni Bull
København K

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-04-02 18:45

> Det var jo lige det der skulle til
>
> 3 timer på "køl", og profilet "sprang" næsten af )
>
> Tak for rådet - også til Kasper, der mailede samme forlsag til mig

hvad så med kortet, fungere det problemfrit?

Kunne tænkes at noget metal havde trukket sig for meget sammen, så det
ødelægget?

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 02-04-02 18:46

Det lyder jo helt fint, men jeg snakkede idag med en, der har forstand på
disse ting og han sagde, at mest korrekte er, at varme både køleren og
"kernen" op til ca. 100 - 200 grader, hvorefter køleren kan drejes af. Selve
kernen vil ikke tage skade, da der ikke er strøm på den. (uden strøm skulle
den kunne klare op til 300 grader) Selve opvarmningen skal dog foregå under
meget kontrollerede forhold med et speciel apparat, der vha. varmluft varmer
det hele op. Hvis man ikke er i besiddelse af et sådan apparat, er det dog
nummer et at "fryse" den ned. Så må jeg jo hellere prøve det med fryseren.

Back to life.....Hvad satte du den nye passive køler fast med....? Brugte du
en eller anden form for termisk tape eller lim.

Hvis ja, hvad hedder det så og hvor kan det evt. købes. ?

Kasper.