Sv.Headshaker
Fra : Mette Borg

Dato : 01-04-02 01:00

Hej Tina !

30 dages reglen er der altid, men det tog næsten ½ år for den skæve tand, at
blive et problem og ifølge min dyrlæge og min forsikringsmand ( han
opdrætter varmblod ) kan du godt reklamere over fejl, der viser sig senere.
Hvis jeg ville retsforfølge sælger, ville min første samtale være med
forbrugerrådet ( det var der jeg fik oplyst om 30dages reglen ) dernæst til
min advokat. Jeg ville sandsynligvis få medhold i denne sag, der dog ikke
løb op i et skyhøjt beløb. Som Jon ganske rigtigt skriver, er der i mange
forsikringer gratis retshjælp til visse retsager. Dog er det beløb man skal
holde sig under for at opnå fri proces, meget lille. Dagpenge er nok. Men
jeg vil da mene, at man indenfor de 30 dage, skal få dyrlæge og smed til, at
se hesten grundigt efter.

Mvh. Mette

Fra : Tanja Bromley

Dato : 01-04-02 12:07

Man kan jo prøve at læse her så:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A19980101730-REGL
og her: http://www.heste-nettet.dk/krk/klubblad/krk_nr_4_2000.pdf (fra side
13)

Den omtalte Husdyrvoldgift (sidste link) er den nyoprettede Frivillige
Husdyrvoldgift, der kun kan bruges, såfrem både sælger og køber indvilliger
i dette.

/Tanja