Hvilket grafikkort?
Fra : Bo Källberg

Dato : 31-03-02 23:50

Jeg skal have nyt grafikkort. Har i forvejen et GF2 Mx400...

Jeg har kigget meget på et Gf3Ti200 - de findes både med 64 og 128 Mb RAM -
men hvad skal man vælge?
De ligger på en 1600-1700,-

Jeg har hørt at dem med 128 MB RAM faktisk kører langsommere, da rammene er
langsommere..

Derudover har jeg også kigget på et GF2 Ti - det ligger på ca. 1200,-

Spiller ikke så meget igen, men da jeg kan få det billigt gennem en ven, vil
jeg gerne opgradere min pc, så grafikkortet kan holde det næste stykke tid,
så jeg er rustet til fremtiden.

Hvad vil I anbefale som grafikkort til under 2000,-
Pris kontra kvalitet??

Mvh Bo

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-03-02 23:53

In dk.edb.hardware, Bo Källberg wrote:

[spørgsmål om grafikkort]

Det kan de helt sikkert svare dig på i dk.edb.hardware.grafikkort

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Bo Källberg

Dato : 31-03-02 23:55

Min fejl...

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 01-04-02 10:25

"Bo Källberg" <bo7404@odense.kollegienet.dk> wrote in message
> [...]
tid,
> så jeg er rustet til fremtiden.
>
> Hvad vil I anbefale som grafikkort til under 2000,-

Gå får et GF3Ti200 med 64Mb hvis du spiller mye.
128Mb utgaven er kun et par procent kjappere og prisforskjellen
rettferdigjør ikke dette.
Gf3Ti200 kortene kan også lett klokkes til opp imot GF3Ti500 hastigheter og
du vil få mest "bang for the bucks" med et slikt kort.
Skal du ikke spille mye så er et GF2Ti kort mer enn nok men jeg ville heller
ha sett på et GF4MX440-460 som er rimeligere og kjappere enn de fleste GF2Ti
kortene.
GF4MX kortene er i praksis et overklokket GF2 men koster mindre (valget
skulle ikke være vanskelig).
Men som sagt er du ikke en "gamer" så trenger du ikke å skifte kort i det
hele tatt for det kortet du har (GF2MX400) er mer enn greit nok for
windowsapplikasjoner.