Navigation på siden
Fra : Janus Høi

Dato : 31-03-02 23:18

Jeg har prøvet at lave eksemplet fra:
http://www.webcafe.dk/artikler/php/skabeloner/eksempel2.html

Det går også meget godt, men problemet er at jeg vil have mere end det.

Istedet for en navigation der hedder:
"Her er du: Forside -> artikler -> php -> skabeloner -> eksempel2.html"
vil jeg have en der hedder:
"Her er du: Forside -> artikler -> php -> skabeloner -> din side"

Altså sådan at det er sidens titel der er skrevet til sidst istedet for et
filnavn.

Jeg har kæmpet og kæmpet og er næsten ved at blive skør.

Titlen kan hentes i $titel, som jeg i forvejen bruger i noget require().

Jeg har haft en lumsk mistanke til linien:
$elementer[] = "<strong>" . $biblioteker[$i] . "</strong>";
men uanset hvad jeg gør virker det ikke.

Er der mon nogle der kan hjælpe?

Alternativt kan jeg måske blive nødt til at fjerne den famøse linie:
$elementer[] = "<strong>" . $biblioteker[$i] . "</strong>";
og så i stedet tilføje lidt i den linie der henter navigationen ud.

Så den kommer til at se sådan ud:
echo "$top <div align=\"right\">Her er du: $navigation ->
Istedet for:
echo "$top <div align=\"right\">Her er du: $navigation</div>";

Er det den eneste/smarteste løsning?

Jeg håber ikke jeg fik 'knudret'mit spørgsmål alt for meget ind.
Jeg er selv blevet forvirret
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-02 11:46

"Janus Høi" <hoi@****jagi.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har prøvet at lave eksemplet fra:
> http://www.webcafe.dk/artikler/php/skabeloner/eksempel2.html
> Er der mon nogle der kan hjælpe?

Efter at have nærlæst funktionen, gør den ikke andet en at dele URI op i
elementer som den så igen lægger ud som links, med den sidste del som
fremhævet. Jeg forestiller mig at hvis du omskriver funktionen så den
istedet modtager parametren titel, og så sætter titel ind i <strong> så
skulle det virke ala

function lav_navigation($titel) {
bla bla
for(i bla bla) {
mere bla bla
}
$elementer[] = "<strong>" . $titel . "</strong>";
$nav_bar = "<a href=\"/\">Forside</a> -&gt; " . join(" -&gt; ",
$elementer);
return $nav_bar;
}

og kalder den med : lav_navigation("min_side_titel");

> Janus Høi
> Hysterisk Cindy-fanside:
> http://hjerteknuser.dk

Fandt I ud af at det ikke er så nemt at få tid til at opdaterer hjemmesider
da Cindy blev ældre :)

Fra : Janus Høi

Dato : 01-04-02 12:45

"John Larsen" <jola_at_get2net_dot_dk> skrev i en meddelelse

Tak for det. Jeg kigger lidt på det.

> Fandt I ud af at det ikke er så nemt at få tid til at opdaterer
hjemmesider
> da Cindy blev ældre :)

Ja det er hårdt. Hun havde desværre kolik de første fire måneder, så dér var
der slet ikke tid. Nu synes jeg at siden er så død, at jeg barsler med en
helt ny.
--
Janus Høi
"Diskussioner ødelægges tit af folk, der ved hvad de taler om"