Fladkabler?
Fra : Peter

Dato : 31-03-02 23:28

Hej

Jeg har to forskellige slags fladkabler - med en lille tab på og uden tab.
Dem uden tab kan jeg slet ikke få til at virke mens dem med virker fint.

Hvad bruges dem uden tab til?
De har ikke lukket det ene hul, som dem med tab har.

Hilsen Peter

Fra : Erik G Christensen

Dato : 31-03-02 23:40

Peter wrote:

> [...]
>
> Hvad bruges dem uden tab til?
> De har ikke lukket det ene hul, som dem med tab har.

Såmæn blot til at lede strøm som de andre dem med tab, men
de er ikke idiotsikret

Næ, tjek også siden på kablet, den ene er farvet, normalt rød,
og det er normalt pin 1, da kablerne skal vende samme vej.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-04-02 00:43

Den ene type virker lidt "hjemmelavet" (evt meget gamle).
Man kan sagtens købe stik og ledning i løs vægt og selv sætte det sammen,
men så får du ikke idiot sikringen mod at vende dem forkert (og det får du
iøvrigt heller ikke på alle bundkort). Men har du et speciel ønske om en
speciel længde kan man lave det selv, så længe det er ATA33 og derunder. Max
fornuftig længde er dog stadig ca 75 cm. Bliver kablet længere er der risiko
for data tab.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-04-02 02:57

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote in
message news:6aNp8.3990$567.261004@news000.worldonline.dk...
> fornuftig længde er dog stadig ca 75 cm. Bliver kablet længere er der
risiko
> for data tab.

Det var dog en gang sludder at skrive...

Der er tilgengæld risiko for at støjindstråling vil forstyre forbindelsen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-04-02 05:13

> risiko
>
> Det var dog en gang sludder at skrive...
>
> Der er tilgengæld risiko for at støjindstråling vil forstyre forbindelsen.

Er det ikke lidt det samme ? Jeg skriver jo ikke om man taber et nul eller
et et tal...
Der kan være fejl i datane, og så vidt jeg ved er det største problem
kapacitet mellem lederne, der kan give "overhør".
Støjinstråling fra tv og radio kommer der næppe sålænge kablet er i
kabinettet.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen