Download af PDF
Fra : Simon Tolderlund

Dato : 31-03-02 21:48

Hejsa

Findes der ikke et JAVA-script som gør at man får dialogboxen med "Gen"
"Åben" og så videre frem?
Jeg ved jeg har set det før, men nu kan jeg ikke finde det!

--
venlig hilsen

Simon Tolderlund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-03-02 22:16

Sun, 31 Mar 2002 22:48:02 +0200, skrev "Simon Tolderlund"
<std@post.cybercity.dk>:

>Findes der ikke et JAVA-script som gør at man får dialogboxen med "Gen"
>"Åben" og så videre frem?

Det nærmeste, du kan komme uden noget serverside, som php, er
nedenstående:

Save Link As / Gem destination som...'))return false;">Hent filen
her.</a>

Men kan folk ikke selv finde ud af om de vil åbne eller gemme
den?
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Simon Tolderlund

Dato : 01-04-02 17:53

Hej Knud

Jo det kan de godt, men problemet opstår når brugeren Acrobaten installeret!
Så åbner den dokumentet i et eller andet IE vindue, og det er ikke meningen.
Man skal du kunne gemme filen. Hvordan er det man gør det?

--
venlig hilsen

Simon Tolderlund

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-04-02 19:01

On Mon, 1 Apr 2002 18:52:42 +0200, "Simon Tolderlund"
<std@post.cybercity.dk> wrote:

>Jo det kan de godt, men problemet opstår når brugeren Acrobaten installeret!
>Så åbner den dokumentet i et eller andet IE vindue, og det er ikke meningen.
>Man skal du kunne gemme filen. Hvordan er det man gør det?

Højreklik og Gem som ...

Lad være med at gribe ind i den måde brugeren bruger sin browser på.
Hvis brugeren har installeret Acrobat og klikker på en .pdf-link, er
det normal og forventet opførsel, at browseren åbner filen i IE.
Hvis brugeren derimod vil downloade, højreklikker man.
Hvis du forsøger at gribe ind i dette, er det eneste du opnår, at
brugerne bliver irriterede - specielt hvis du har glemt at tage højde
for, hvad der sker, når brugeren evt. bruger en anden browser eller en
anden opsætning, end den du forventer.

Jeg mener man kommer længst ved at tage udgangspunkt i, at brugeren
bedst selv kender sin browser - og især bedst selv ved, hvad han/hun
vil.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Simon Tolderlund

Dato : 02-04-02 08:10

Hej Jørn

Tak for dit svar. Men er det ikke muligt at lave et JAVA script som er
kombatibelt med både IE og NN?
Det er prislister brugeren reelt skal hente. Brugeren har allerede set
prisen i et HTML dokument - så hvis jeg var bruger ville jeg blive træt af
at skulle se siden en gang til - bare i PDF format.

--
venlig hilsen

Simon Tolderlund

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-04-02 09:50

On Tue, 2 Apr 2002 09:10:09 +0200, "Simon Tolderlund"
<std@post.cybercity.dk> wrote:

>Tak for dit svar. Men er det ikke muligt at lave et JAVA script som er
>kombatibelt med både IE og NN?

Jo - for visse versioner, men så er der lige 5 andre fabrikater og 100
andre versioner på forskelleige platforme.

>Det er prislister brugeren reelt skal hente. Brugeren har allerede set
>prisen i et HTML dokument - så hvis jeg var bruger ville jeg blive træt af
>at skulle se siden en gang til - bare i PDF format.

Jamen, lad det være brugerens problem - eller skriv en lille
hjælpetekst a la: "Til download (Højreklik i de mest gængse browsere)"

Det er spild af din tid at bekymre dig om den slags - der er sikkert
100 andre ting, der kan gøre dit site mere brugervenligt.

Bare min mening.

Good luck,
Jørn

--