MS Windows
briani 27239
Ikon farger
Fra : Ole

Dato : 31-03-02 15:13

Ikonene mine blir misfagete ! Noen av ikonene har blitt vanskelige å se
(ikke alle)
Fargene endres til fiolett eller rød, og de blir ganske utydelige.
Når jeg velger bort "vis ikoner i alle tilgjengelige farger" blir de normale
igjen. Men ikke så pene å se på.
Hvis jeg velger "vis ikoner i alle tilgjengelige farger" igjen er alt ok
igjen for en stund, men etter endel oppstarter av maskinen like gale igjen.
Har forsøkt å endre fargedybde, oppløsning og nye grafikkdrivere, men
ingenting hjelper.
Noen som vet ?

Win98se, P4, Matrox G-550.
--

Hilsen Ole
la5oga@chello.no

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-03-02 15:16

In dk.edb.system.ms-windows, Ole wrote:

> [...]
>igjen for en stund, men etter endel oppstarter av maskinen like gale igjen.
>Har forsøkt å endre fargedybde, oppløsning og nye grafikkdrivere, men

Har du installeret de nyeste drivere til dit Matrox kort?

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Ole

Dato : 31-03-02 16:39

Takk for svar !
Ja, jeg har prøvd nye drivere.

Ole

Fra : Jannik

Dato : 01-04-02 10:26

"Ole" <la5oga@chello.no> skrev i en meddelelse

> [...]
igjen.
> Har forsøkt å endre fargedybde, oppløsning og nye grafikkdrivere, men

det lyder jo helt vildt mærkeligt, men jeg har et helt vildt bud...
hvis dine højtalere er kraftige og står tæt på skærmen kan de godt
fremkalde rødlige samt violette farver... så prøv at flytte dem længere
væk...
det hjalp for mig på et tidspunkt...

MvH
- jannik

Fra : Ole

Dato : 02-04-02 13:33

Takk skal du ha Jannik !

Ikke noe dumt forslag det der, en har jo sett at magnetene i høytalere kan
påvirke bildet på skjermen.

De sto litt nær så jeg flyttet dem unna, men det hjalp ikke desverre.
Fikk et råd var å hente Matrox tweak utility og sette Bitmap caching til
OFF.
Vi får se om det hjelper i lengden.

Takk fra Ole