Hjælp til MS Visual C++ 6
Fra : Jesper Andersen

Dato : 31-03-02 09:02

Hej NG

Jeg skal have lavet et program som benytter ComPorten.
Jeg anvender MS Visual C++ 6.
Så vidt jeg ved skal man bruge en class som hedder MSCOMM.
Jeg er kommet frem til at det er en ActiveX komponent.

Jeg har efter en bog lært hvordan man laver små Windows programmer, så jeg
er ikke vildt erfaren med MS Visual C++ 6.
Så:
Er der en der kan fortælle mig, hvor jeg kan finde en tutorial eller anden
hjælp til at komme,
igang med ActiveX / MSCOMM.
Henvisninger til eksempler modtages også meget gerne.

På forhånd tak.

Mvh. Jesper Andersen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 31-03-02 10:32

"Jesper Andersen" <jesper@sporty.dk> wrote in message
> [...]
> hjælp til at komme,
> igang med ActiveX / MSCOMM.
> Henvisninger til eksempler modtages også meget gerne.

Uden at vide det med sikkerhed, vil jeg tro at den ActiveX control er nem at
bruge fra Visual Basic.
Hvis du "blot" skal styre en seriel RS-232 port, tror jeg det er simplere at
benytte Win32 API'et direkte - så slipper du for en masse kompleksitet
omkring COM.

Se f.eks. artiklen "Serial Communications in Win32" som ligger i
hjælpesystemet til din compiler.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jesper Andersen

Dato : 01-04-02 17:32

Tak for svaret!

Jeg fandt artiklen, og umiddelbart ser det ud som der er til at have med at
gøre, så jeg giver det et forsøg.

Mvh. Jesper Andersen

Fra : Henrik Husted

Dato : 01-04-02 21:14

> Jeg skal have lavet et program som benytter ComPorten.
> Jeg anvender MS Visual C++ 6.
> Så vidt jeg ved skal man bruge en class som hedder MSCOMM.
> Jeg er kommet frem til at det er en ActiveX komponent.

Jeg har aldrig rodet med MSCOMM, men prøv at slå #import op i hjælpen.
#import kan lave en COM wrapper omkring MSCOMM og gøre den lidt lettere at
arbejde med.

..Henrik