Ellehuset, Hallebyore, Sæby sogn, Holbæk a~
Fra : Henning Christensen

Dato : 31-03-02 06:30

I begyndelsen af 1800-tallet boede mine 3 x tipoldeforældre
Niels Pedersen og (Gyde) Marie Mortensdatter i ovennævnte
Ellehus.
Kan nogen fortælle mig, hvor det ligger/lå.

Venlig Påskehilsen
Henning Christensen

Fra : Kai Eskildsen Møller

Dato : 31-03-02 13:21

Henning Christensen <henning-christensen@mobilixnet.dk>
> Niels Pedersen og (Gyde) Marie Mortensdatter i ovennævnte
> Ellehus.
> Kan nogen fortælle mig, hvor det ligger/lå.
>
> Venlig Påskehilsen
> Henning Christensen

Ellehus ligger lige uden for Halleby Ore i skoven tilhørende Kattrup Gods.
Huset ligger i et åbent areal "Ellevænget" med udsigt til Åmose Å.
Hvis du kommer fra Jyderup over Strids Mølle drejer du 1. vej til venstre
efter møllen - op i skoven. Ellehuset er 2. bygning du kommer til på højre
side.

Med venlig hilsen
Kai Eskildsen Møller
kem@tdcspace.dk

Fra : Henning Christensen

Dato : 01-04-02 05:53

"Kai Eskildsen Møller" <kem@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis du kommer fra Jyderup over Strids Mølle drejer du 1. vej til venstre
> efter møllen - op i skoven. Ellehuset er 2. bygning du kommer til på

Hej Kai!
Tak for denne beskrivelse og ikke mindst kortudsnittet, du sendte direkte.
Niels Pedersen bliver på et tidspunkt omtalt som Skovfoged, så det passer
fint sammen.
Venlig hilsen
Henning