Opereret i begge knæ
Fra : Mette B. Rahm

Dato : 31-03-02 00:05

Sidste torsdag fik jeg 2 nye knæskaller - jeg har leddegigt og fik i '98 2
nye knæ, dog skiftede de ikke mine knæskaller der da de ikke var slidte på
det tidspunkt. De er nu blevet skiftet og jeg kom hjem onsdag. Grunden til
at jeg kom hjem var sikkert påsken, da der jo ikke sker særlig meget på et
sygehus - og også at jeg er så ung som jeg er (24 år)
Jeg kan da også godt gå med krykker - og lidt uden...men her kommer mit
problem.
Hvis jeg sidder med benene oppe (på sengen fx) kan jeg "sagtens" løfte det
venstre ben op i luften, men ikke det højre. Jeg har stadig en del smerter
og tager medicin for disse - jeg kan bare ikke forstå at det højre ben ikke
er blevet bedre, det er jo selvfølgelig også dette der bøjer mindst.
Jeg kan ikke huske fra sidste gang (operationen i '98) at jeg havde disse
problemer, og derfor bliver jeg selvfølgelig lidt bekymret - er der noget
galt ? Hvornår kommer kraften tilbage i benet ? Hvad kan jeg selv gøre ?
Jeg skal til fysioterapi på tirsdag, men syntes der er lang tid til - jeg
ved jo hvor vigtigt det er at jeg kommer igang med det samme.
Er der nogle der har nogle forslag, eller skal jeg bare tage den med ro og
så bliver det hele ok. Har jeg mulighed for at blive tilset af en fys på
hospitalet selvom jeg er udskrevet enten i morgen eller mandag (der er jo
altid en fys. ved jeg) ?

Håber på at der er nogle der har nogle svar

Venlig hilsen

Mette

PS. Jeg har så ondt at jeg vågner flere gange om natten hvis jeg ikke tager
Nozinan at sove på - morfin tager kun lige akurat toppen, men ikke særlig
længe ad gangen.

Fra : Flemming

Dato : 31-03-02 16:53

Kære Mette
jeg synes du skal ringe til vagtlægen og fortælle om dine smerter og din
bekymring og spørge om der er mulighed for at blive tjekket også af en
fys... - Det er bestemt ikke rart at være så bekymret og det forstærker også
dine smerter - psyken spiller meget ind ! så ring du bare det er det de er
der for..
Held og lykke og rigtig god bedring
Gitte Jahns

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 02-04-02 08:04

Hej Gitte

Problemet med en vagtlæge er at de bare siger at jeg kan tage noget mere
smertestillende, og så ringe til min egen læge efter påske. Kender desværre
vagtlæger alt for godt efterhånden, og bruger dem stort set aldrig da jeg
godt ved hvilken medicin jeg kan/må tage. Selvfølgelig er det ikke smart at
man er sin egen læge, men mht. vagtlæger, de kan ikke stille noget op
medmindre vi taler indlæggelse, og det er absolut ikke noget jeg
ønsker...det var nemlig også det bedste bud min kæreste han havde. :-/
Jeg har det ok om dagen - men det bliver altid værst her om aftenen -
Heldigvis kan jeg da tage Nozinan til natten som jo både smertedækker og
sørger for at jeg kan sove, men det er jo ikke en optimal løsning.

Venligst Mette