win2k-winME internet deling ?
Fra : ds

Dato : 30-01-01 21:02

Hejsa.

Jeg har lige installeret en "server" maskine med atm kort og win2K for at
dele min adsl linie, den kan komme på nettet og den kan hente filer fra min
anden stationære computer, filer kan hentes både fra winME til Win2K og
omvendt, det virker udmærket

Problemet er at jeg ikke kan komme på nettet med min computer som kører
winME, selve netværket er ok, bare ikke internet delen :(

winME computeren logger på "server" maskinen win2k igennem en hub.

Er der nogen der ved hvad jeg gør galt, jeg syntes at have prøvet det
meste.

Fra : Jensen

Dato : 30-01-01 22:24

"ds" <suddendeath_@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> winME computeren logger på "server" maskinen win2k igennem en hub.
>
> Er der nogen der ved hvad jeg gør galt, jeg syntes at have prøvet det

Jeg går udfra at det er TDC netexpress du har??

I egenskaber under opkaldsforbindelsen er der en fane der hedder
deling/sharing gå ind under den og hak fluebenet af
Brug så din servers ip som gateway til nettet

Fra : ds

Dato : 30-01-01 23:40

Er der en der kan uddybe det lidt mere, det er simpelthen håbløst :(

Måske en der kan fortæle hvad jeg skal have installeret i netværk, ip
adresse, og andet i win2k (serveren), og det samme på winME maskinen.

Netbui skal det være installeret ?

Eller er der en fed URL jeg kan kigge på :)